Farver og striber

Jeg kan lige så godt indrømme det. Jeg synes stripede blomster er noget særligt. Først da have begyndte at interessere mig gik jeg meget efter det lyserøde, men så en dag så faldt jeg for Ferdinand Pichard. Og kort derefter for skønheden Honorine de Brabrandt. Så var jeg solgt. Det var starten på min særlige interesse for de stribede blomster. Jeg er senere faldet pladask for Rembrandt tulipaner og så gerne Zomerschoon og nogle af de originale inficerede som fx Insulinde sorter i min have. De er dog sjældne. Og jeg håber da at jeg finder dem en dag, eller finder noget der kan minde om. Skal man gøre sig nogle forhåbninger om at få denne drøm opfyldt er jeg nok henvist til udlandet. Indtil videre må jeg nok leve uden. Men så er der jo andre striber man kan henlede sin opmærksomhed på. Se fx denne fine krokus.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.