Den hemmelige tulipan

Jeg har en hemmelig tulipan i min have. Og jeg er ude og kigge på den - så tit jeg kan snige mig ud. Den er SIMPELTHEN så flot. Den ligner lidt en blanding af pæon, og rose, og den er mørkerød men har også lidt striber, og lidt fligede bægerblade.


Jeg stirrer på den, - og tænker: "Sikken uvurderlig skønhed!" Hvor er det sørgeligt, den holder så kort tid. Nå, men så er det jo godt - man har et kamera. Idag tog jeg billeder af den ukendte skønhed.

Jeg har fået løget fra min far, som besøgte min bror i Amsterdam. Så vidt jeg ved er løgene købt på et marked. Tænk hvis det er en ægte Rembrandt tulipan? Desværre er det jo ikke bare sådan at komme i nærheden af - men jeg håber at jeg kan få fornøjelsen - måske i efteråret.

Hvis du kender navnet min skønhed, vil jeg være endog meget taknemmelig. Jeg vil så gerne prøve at finde flere løg magen til.

Kommentarer

  1. Jeg kender desværre ikke navnet på den, men jeg kan da godt forstå at du er glad for den, det er en rigtig køn tulipan. :)

    SvarSlet
  2. YES - jeg kan sørme kommentere her :o)

    Det var hyggeligt at møde dig - og jeg kommer gerne forbi og ser din have :o)

    Må nærlæse din blog i løbet af de næste par dage, klokken er for mange nu :o)

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.