Efterlysning: Kender du denne tulipan?

Jeg har spurgt før, men her er den i fuldt udsprunget udgave: Jeg har ledt og ledt på nettet, og kan ikke finde ud af navnet. Hvis du har set noget lignende før, må du MEGET gerne fortælle mig hvad du mener den hedder! Løget kommer fra Amsterdam, hvor min far har købt det på et marked.

KLIK LIGE PÅ HENDE SKØNHEDEN HER!...Og se detaljerne i bladene med de fine purpur striber. Som du kan høre er jeg ganske fortabt.

Har du nogle erfaringer med at importere tulipanløg fra online butikker i fx Holland - hører jeg også meget gerne om det!



Kommentarer

  1. Hej Eva!
    Den er ikke mindre end FULDSTÆNDIG FANTASTISK - for dælen, hvor er den FLOT. Den minder mig om silkepæonen i sin blad-opbygning, hvis man kan kalde det sådan!
    Desværre kender jeg intet til navnet på din smukke tulipan - mon ikke Claus Dalby kan være behjælpelig ??
    Knus og kram

    SvarSlet
  2. Kære Eva - nej, jeg kender den desværre heller ikke. Den er da for skøn - især på det midterste foto. Kh Claus

    SvarSlet
  3. Anonym5/21/2011

    Hej Eva
    hvor er den pragtfuld. Jeg har haft gode erfaringer med at købe løg hos Eurobulb.nl i Holland. Kh Karin fra Fyn

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.