Klematis stativ patinering

Jeg er vild med clematis og ønsker at have maaaange flere. Det er i den grad en plante som kan skabe blomsterpragt, og give det højtønskede "gammel have" udtryk, som jeg synes der er så eftertragtet.

Her er mit klematis stativ, - jeg ønskede mig egentligt noget - i denne stil
men det var ikke til at finde, og så blev det dette fra Bilka.
Men da det var zink, og jeg synes det tog for meget af opmærksomheden, fandt jeg på at patinere det med "træbeskyttelse", så det lidt ligner et rustent jern stativ. (synes jeg). ;)

Hvis du vil prøve noget lignende - går der ikke meget træbeskyttelse, og du skal bare duppe farven på i flere lag med en pensel. Det skal helst se sådan lidt vildt og gerne forskelligt ud, og du skal derfor ikke male med penselstrøg, det giver nemlig slet ikke den viste effekt.


div>

Kommentarer

  1. Anonym7/20/2011

    Sikke et smukt stativ. Det er du da kommet godt fra.
    Fin og kreativ løsning må jeg sige.
    Din Klematis er nu heller ikke at foragte ;-D
    Sommerhilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  2. Smukt med den blå clematis på stativet - og sikke en god idé til patinering. Det tip kan jeg måske bruge til clematis-espalieret på sommerhuset - det er også ret iøjenfaldende mens planten vokser til.
    Hilsen Berit

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.