Svampe og Snebær

De danske skove har mange svampe. Jeg er ikke svampekender, ej heller tør jeg spise svampe fra skoven, med mindre de står der hvor jeg VED at det er kantareller.
Men de er smukke, og sikke mange forskellige svampe der findes? Her er det en der er ved at overtage et dødt træ, som udover at være flot, også nedbryder den gamle stamme.


Til sidst et par snebær fanget i en solstråle, nu er det for alvor ved at blive lidt nøgent i haven. Jeg er begyndt at lave kranse, bare for hyggens skyld. Har overvejet nogle blomsterbinder kurser, men tørrede blomster, det er bare ikke rigtig mig... - endnu ;)

I denne weekend går turen til Gisselfeld Julemarked. Det glæder vi os til.
Må alle I dejlige havevenner derude have en skøn weekend!

Kommentarer

  1. Fine fotos fra skoven og også det af snebærene. Jeg er heller ikke til kranselavning, men måske lærer vi det ;o)

    SvarSlet
  2. Nej, man ved aldrig hvad man får lyst til at kaste sig over i fremtiden :-) Og man bliver svært inspireret hér i blog-land, så det er jo ikke sikkert at vi kan blive ved med at modstå det :-)
    Også rigtig god weekend til dig, og god fornøjelse på Gisselfeld.

    SvarSlet
  3. Skønne motiver du har fanget :-)

    SvarSlet
  4. Hvordan var der på Gisselfelt i år, vi plejer at være der, på slaget, når de åbner, men i år gad vi ikke rigtig.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.