Kan du gætte hvad det er?

Det ligner en mus. Og det var da også hvad min søde mand troede det var, da jeg dinglede den hen foran hans ansigt og lykkelig sagde: Seeeee skat! ;)


Men i virkeligheden var det en frugt, som jeg aldrig har set før. Den er nok ikke spiselig, men jeg blev ikke mindre lykkelig over fundet af den sjove frugt af den grund. Har du gættet hvad det er?

Det er frugten af min tobakspibe, som laver denne sjove frøstand. Her lidt fotos - og kig evt. også her

Her er den i sommer: Sjov tobakspibeblomst og de største saftiggrønne blade, der flittigt dækker mit triste træhegn.

Kommentarer

  1. Ahhh! Jag som själv har pipranka (Aristolochia) sedan många år i min trädgård har aldrig sett hur dess frökapsel ser ut. Intressant!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  2. Wow... så snart det er lyst igen, skal jeg da lige ud og tjekke min tobakspibeplante... sådan en frugt har jeg aldrig set før :)

    SvarSlet
  3. Nej, det kunne jeg så ikke gætte. Troede lige det var en muggen udgave af klokkeranken, frøene ligner nu en del. Men imponerende er det altså :o)

    SvarSlet
  4. Jeg gættede også på klokkeranke, men du fik mig ud af vildfarelsen :o)

    SvarSlet
  5. Jeg har heller ikke set den før.Nu kan du starte en hel lille produktion af tobakspibeplanter ;-)

    SvarSlet
  6. Hvis nogle skulle få lyst til at forsøge sig med at plante dem er der vist rigeligt frø til at kunne sende.
    Send en mail til mig på evigglade snabela hotmail.com
    Så sender jeg gerne nogle frø til dig.

    Hej fra
    Eva

    SvarSlet
  7. Næ det havde jeg heller ikke gættet, man bliver virkelig oplyst her i blogland - lærer alt muligt;)Jeg sender dig en mail for jeg vil mægtig gerne have en tobakspibeplante.

    SvarSlet
  8. Det havde jeg aldrig gættet - faktisk har jeg aldrig tænkt at tobakspibeplanter sætte frugt/frø.
    Men den er jo dekorativ.

    Kh Helle

    PS Der er nok en mail på vej en af dagene, for de der Tobakspibeplanter løber op i et par hundrede på planteskolerne - så det er da værd at forsøge at frøså selv (har et grimt nedløbsrør, der skal kaumofleres)

    SvarSlet
  9. Det er rigtig god ide at prøve at frøformere dem. De skulle være rimelig let at få til spire.
    Selv har jeg fået en kasse frøplanter af en haveven, som ikke kunne bruge så mange.
    Anne Marie

    SvarSlet
  10. Hej Eva.
    Nej der var jeg godt nok på glat is :-D Sådan en "fætter" har jeg aldrig set før. Men den er da faktisk flot.
    Jeg ville også blive meget glad for frø fra den. Mit drivhus trænger nemlig til noget skygge.
    Du modtager fluks en mail fra mig.
    Julehilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.