Julemarked på Gisselfeld

I weekenden var jeg forbi hos talentfulde havedesigner Stig Lauritsen og landskabsarkitekt Greg Kobett, i det fantasifulde Paradehus - Orangeriet på Gisselfeld. Vi var 5 piger afsted, og skønt vi også så andre dejlige steder denne dag, var oplevelsen dog allerstørst i Paradehuset, som lige nu er pyntet sanseligt og elegant op til julemarkedet, som går af staben de næste to weekender. 



Jeg kommer helt sikkert tilbage i enten denne eller næste weekend, for familiens yngste siger altid, at der slet ikke er julestemning før vi har været på Gisselfeld. Det må jeg give ham ret i. Den afslappede stemning, og de hyggelige stader rundt på julemarkedet gør at der er altid er noget for alle i familien. Ofte har vi en legekammerat med - så sønnike har nogen at dele med.

Jeg sneg mig liiiige til et hurtigt billede af Greg, som puslede udenfor med stilleben og pynterier.
Mange oplevelser, og utroligt mange flotte varer i Paradehuset, som jeg IKKE har set.
Det var smukke ting til hjemmet, som man vil nyde i mange år fremover. Fik da også lidt med hjem.
Det gjorde vi faktisk allesammen. :)
Veloplagt og smilende, trods den store indsats med dekorationer/indkøb af julevarer. Jeg var SÅ IMPONERET!
Smukke opstillinger i alle retninger. En sand fornøjelse


På julemarkedet forkæles sønnike gerne med lidt godter, og den bornholmske fiskehandler plejer at have noget lækkert man kan købe med hjem til os voksne.

Er du ikke ved at komme lidt i julestemning nu?
Jeg må anbefale et besøg i denne eller næste weekend!

Der er altid mange fine udstillere som giver deres bud på årets jul, flot pynt, lækre brugskunstnere og kolinariske indslag. Til herrerne har der fx bryggeriet Braunstein gerne en oplevelse som skal smages, og måske med hjem til jul?

Skønheden var allevegne, så det var en kunst.
Naturligheden når den er allerkønnest



Jeg håber du vil besøge markedet, som jeg til stadighed vil fastholde som Danmarks skønneste julemarked. Jeg er ikke i tvivl om at andre også gør det godt, men der er nu en særlig stemning på Gisselfeld. Skal nok vise hvad jeg "kom til" at købe hos Paradehuset, når vi har haft dagslys til fotografering. ;) Indtil da rigtig god november!

Udendørs øjenguf for haveelskere
Se lige de farver. Så smukt.


For at læse nærmere om Julemarkedet - se med her!

Kærlig hilsen Eva

ps. Dette er ikke et reklameindslag, Det er min egen personlige anbefaling, som jeg giver udtryk for.
Blot hvis nogle skulle være i tvivl. :)

Kommentarer

  1. Vi plejer også altid at være på Gisselfeld for julestemningens skyld - selvom jeg må indrømme at det faktisk kun er Paradehuset jeg synes rigtigt om - alle pølserne, vinen og de hjemmestrikkede nisser - må de som'n gerne beholde for mig. I de første år var der boder med "antik julepynt" og dekorationer og småsager i det man kan kalde "den hvide nordisk/franske stil" - og det savner jeg - men sådan er vi jo så forskellige .... og julestemning med lirekassemand og ildkurve DET er der ihvertfald :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det nogle smukke billeder som du har taget, super lækkert :)
    Knus Iben

    SvarSlet
  3. Skønne, Skønne billeder Eva, for mange år siden var jeg på Gisselfeldt på julemarked og har ikke været der siden. Nu efter at have set dine billeder må jeg indrømme at det trækker lidt i mig :o)
    Der fik du mig næsten i julestemning. :o)
    Knus Linda

    SvarSlet
  4. Hvor ser det smukt ud. Det må da lykkedes mig engang at komme på Gisselfeld... :)

    SvarSlet
  5. Hej Eva.Dejlige billeder fra det smukke Gisselfeld Får helt lyst til at tage derned igen.
    Var der jo til Bondens marked......................og besøgte jo lige Isabella på vejen
    Altid dejligt at komme på julemarked...............og specielt når det er SÅ smukt et sted.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  6. Jeg er glad for, at du kom med et par gode argumenter over for manden i huset. Han plejer nemlig at være lidt svær at lokke med til den slags arrangementer :-). Der ser SÅ dejligt ud, og jeg er slet ikke i tvivl om, at det er din egen begejstring du deler ;-). Den deler jeg så absolut!

    SvarSlet
  7. Jeg må altså også til Gisselfeld på et tidspunkt. Tak for de inspirerende fotos :-)

    SvarSlet
  8. Sidste år sagde øv og lidt mere grove udtryk fordi jeg forspildt denne chance, men i år skal det være løgn og jeg må afsted :-)
    Tak for de smukke billeder Eva og fordi du huskede mig, at jeg skal afsted i år :-D - Gad vide hvad du købte?
    K.Gro

    SvarSlet
  9. Whau whau whau whau whau............ingen ord KUN WHAU.......der SKAL jeg på besøg engang :-):-):-), tak Eva, kh Margit

    SvarSlet
  10. Tak for turen, dejligt at du viste glimt derfra. Det er et sted jeg gerne vil opleve igen, skønt det ikke kan blive i juletiden, da jeg jo har åben julehave hjemme hos mig selv.
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.