Foråret kommer!

Jeg er fuld af boblende, spirende forårshumør her til morgen. Ikke en gang et let dryppende regnvejr, kunne holde mig væk fra skoven og fra at gå en dejlig tur med min hund Albert i det spirende, og forårspiblende landskab her i Greve, hvor jeg bor.

Fuglene kvidrede og hunden opdagede for første gang egernet, og var helt balstyrisk af glæde. Jeg har ALDRIG set ham hoppe sådan af fryd som da han så egernet. Og lydene han lavede var heller ikke helt normale hundelyde, - han prøvede helt bestemt at fortælle mig noget ;)

Her kommer lidt forårsbilleder, så vi kan komme lidt in-the-mood! :)

Et kig fra Solgårdsparken i Strøby Egede

Et hjemmegjort plantestøtte - au natural style




Og SÅ er det forår. 
Jeg byder årstiden så velkommen som aldrig før. Nyder i den grad at komme i haven hen over weekenden, - og forventningen til årets projekter og haveture er sky-high!


Regndråber på blade i haven

Flere dugdråber, som små perler

Den smukke Shirley, hvor jeg dog længes efter at se 'hende' igen.

Ramsløgene, som allerede nu har fine blade i min have.

Mindre elsket, men dog alligevel smuk som bare pokker: Vores allesammens skvalderkål

Klokkeskillaerne som jeg har lagt RIGTIGT mange af i efteråret.


Detskønne lys og blomstrende træer fra Solgårdsparken, i Strøby

Syrener i knop

På nippet til at springe ud

I den skønneste blomstring.


Jeg vil løbe ud i haven om lidt og lave en krans. 
Og pynte lidt op. God weekend til dig fra mig!
Kærligste havehilsner 
Eva






Kommentarer

  1. Vilka fantastiska vårbilder! Jag njöt av varje bild...så underbart! Här har det snöat hela natten och hela vår trädgård är vit av snö. Men snart är det vår även här, vilken ljuvlig tid vi har framför oss! Trevlig helg/Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tackar Titti. Og jovist en särskilt ljuvlig tid - kan nästan inte vente mere! :)

      Slet
  2. Hvor er det en dejlig smittende glæde du bobler over af her, Eva. Selvom jeg lige er kommet ind og er gevaldig kold om lænden så får jeg alligevel lyst til at gå ud igen ;-)
    Tak for skønne forårsbilleder og rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lisbeth. Jeg indrømmer, det blev koldt her også op ad lørdagen, men lørdag morgen var her vindstille og jeg havde kun en let trøje på. Og da var det så skønt. Jo - man mærker foråret er ved at komme tættere og tættere på.

      Slet
  3. Et forårsindlæg, der lige er til at blive i godt humør af at læse/se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det var da dejligt at høre ;)

      Slet
  4. Sikke nogle dejlige forårsbilleder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Esther, og tak fordi du har bestilt min bog. ;)

      Slet
  5. I am in the mood og det er du vist også :-). Glæder mig også som et lille barn, mine ramsløg strutter også, forglemmigej er begyndt at blomstre og det vælter generelt op af jorden. Skønne skønne forårsbilleder du viser :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Strutter - det er LIGE hvad de gør. Strutter næsten på "fransk" ;) Håber du har det skønt og at vi får forårsvejr liiiige om lidt.
      knus
      Eva

      Slet
  6. Kære Eva hvilken trøst med dine billeder efter en kold, blæsende lørdag med lidt snefnug om eftermiddagen. Det var lige hvad man trængte til. God søndag kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo....lørdagen blev så blæsende og kold. Det gider vi snart ikke mere af vel? Har pottet små stedmoder og hornvioler, nu vil jeg bare gerne ud og pusle i bedene.

      Slet
  7. Hej Eva.Vidunderlige billeder du viser......................skønt på en kold dag.
    Ja !!! det er en skøn tid vi går i møde med alt det der pibler op af jorden.
    Rigtig god søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette. Selvom vi mangler temperaturerne, kan vi jo godt komme - in the mood ;)

      Slet
  8. Anonym3/24/2015

    What a beautiful pictures Eva!
    Plants and flowers are always enjoy such!
    Congratulations on your new book!

    Kind regards,
    Gerry

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much Gerry. Nice of you to send me a message, - and welcome back! ;)

      Slet
  9. Kjære Eva, dine bilder er noe av det vakreste jeg har sett - takk for inspirasjonen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne
      Tak for din søde hilsen. Og velkommen tilbage!
      knus og god aften til dere!
      Eva

      Slet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.