søndag den 27. november 2016

Potteplanter genopfundet

Jeg har lige fået en bog der i den grad flytter mine grænser for, hvad jeg synes kaktus og sukkulenter bidrager med til den indendørshave vi har i mere eller mindre grad - når vi holder potteplanter. 



Margit og Peter (flere i dette forum vil nok genkende blomsterbinder Margit Engen | fotograf Peter Bilde Fogh) har nærmest - i hvert fald for mit vedkommende - genopfundet måden at bruge disse - på en flot og moderne måde. 



Af ny inspiration kan nævnes terrarier, planteplaneter og brudebuketter som alle er hypermoderne og pivfrække i deres udtryk. 
Bevares jeg har både kaktus og sukkulenter - men slet ikke på den utroligt smukt sammensatte måde som vises i denne bog. 


Så jeg vil anbefale den - måske til dig selv - som ønske til jul - den koster 199kr. Og så kan der jo også komme spændende sukkulenter på ønskesedlen. Og så kan den nemt og hurtigt 'klikkes hjem' - så det er nemt at finde den perfekte julegave til haveelskeren. 

Synes at det er skønt, at der også iøvrigt er kommet mange nye sorter på markedet. 

The most amazing inspiration in my new book on 'Cactus and Succulents' from @margit_engen and @peterbildefogh #musthave #perfectforchristmas #christmaspresent - now available from Gyldendal 👁#sukkulenter #indoorgarden #potteplanter #green #indoorplants #terrarie #gorgeousnewbook #pottedplants2tallyREINVENTED #havebøger #gardening #gardenersworld


3 kommentarer:

  1. Meget smukke billeder - dejligt med ny inspiration. Tak.

    SvarSlet
  2. Kære Eva Det er dejligt at se stueplanter igen. Jeg havde en del i firserne, men de forsvandt lidt efter lidt. Men vi kan håbe de kommer igen, bogen er en god start. Knus Tina

    SvarSlet
  3. Kære Eva, det ser spændende ud, og vist noget der rykker ved grænserne. Jeg har det med sukkulenter sådan, de er vist praktiske, der findes en til alle pladser i huset. MEn jeg kan bedst lide en rydelig vindueskarm, og min hustru nok det modsatte. Jeg synes de (planter indendørs) blokerer mit udsyn til haven. Okay jeg kan vel lære at forstå det med blomster i karmen, har bare ikke fattet det endnu.

    Venligst
    Henrik

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...