søndag den 8. september 2013

Sensommer sol

Weekenden blev helt sommerlig - og åh, hvor vi nød det gode vejr.
Har jeg forresten vist mit sidste fund. Bordet på terrassen - i egetræ?
Det var et jeg tiltuskede mig fra naboen, som bare ville smide det ud.
Et originalt gammelt bondebord, som sagtens kan være over hundrede år.
Der er ikke en skrue i det. Alt er lavet som ægte snedkerarbejde,
de drejede ben er naturligtvis, hvad der fangede mit øje først. De er så lækre!
Solens varme stråler på denne tid af året er en gave...
Der er kommet lyng i potter hist og pist. Her en ny sort, som jeg ikke har haft før,
men den ser ud til at blive lys rosa. Jeg er ret betaget af den. Håber jeg måske kan overvintre den.
Har du erfaringer med dette, tager jeg hjertens gerne mod gode råd.
Drejeblomsterne er desværre ved at være slut nu. Men frøstandende antager også kønne farver.
De er vist  på det allersidste nu.
Ligesom Violfrøstjernen som jeg har nydt så meget i år.
Lad os håbe at vi kan nyde vejret laaaang tid endnu.
Jeg har lige købt løg idag. Nu skal de snart i jorden.
Jeg ønsker dig en rigtig dejlig sensommer haveuge 

14 kommentarer:

  1. Det ser bare dejligt ud altsammen:o) Bordet er superflot - et rigtig scoop.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Lisbeth...
      Jeg er også så glad for det bord.

      Slet
  2. Har du tidligere indlæg om den finurlige rosenbue, den ku jeg tænke mig at lære at kende ;-) min lyserøde Drejeblomst er slet ikke sprunget ud endnu !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi

      Der står lidt om den her:
      http://www.havefolket.com/2013/05/5-hurtige.html

      Selve buen er fra Bilka, men pilen er selvplukket.

      Det er ikke meningen at den skal dækkes af roser, måske noget lettere, men det har jeg ikke besluttet endnu.

      kh
      Eva

      Slet
    2. Tak - den er SÅ fin.

      Slet
  3. Hej Eva,
    Hvor ser det skønt ud hos dig.
    helt utrolig fine urtepotter til din lyng.
    Drejeblomsten er sart og fin.
    Din bue er flot - er det lavet af pil?

    SvarSlet
    Svar
    1. Buen er pil, som er flettet ind i Claus Dalbys rosenbue fra Bilka.
      For at holde pilen har jeg brugt togskinne armeringsjern (de helt tynde) i midten, så der kom lidt mere hold på sagerne. Pilen er flettet af flere forskellige slags pil, sort, grøn, rød og gul.

      Slet
  4. Dejlige billeder. Fint bord. Og, ja, sikke en fantastisk weekend: Sommer i september :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak - det vil vi gerne have lidt mere af

      Slet
  5. Flot bord, men det skal vist ind til vinters? Ellers går det nok ud af form...
    Jeg kiggede også lige på din pilerosenbue, det ser godt ud. Tror jeg skal have det på 'to do' listen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker også at det skal ind hvis der kommer fugtigt vejr. Men ellers tak for tippet Tina :) Det ville jo være ærgerligt at der skete noget med det fine bord.

      Slet
  6. Hej. Det var et meget flot bord. Jeg kan godt forstå, at du gerne ville have det! Jeg tror også, jeg skal have fat i noget lyng at sætte lidt rundt omkring. Det er jo ved at være den tid, selvom det gerne må være sommeragtigt lang tid endnu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må nok se i øjnene at det går den vej. Men derfor kan man jo sagtens pynte lidt op i haven. Og nyde den sidste dejlige sommertid.

      Slet
  7. Dejlige billeder.
    Mit blik faldt straks på din bue. Hvor er den smuk og rustik. Har givet mig en ide til efterfølgelse.
    Og de smukke potter du har plantet til. De er bare smukke.
    Tak for inspiration.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...