fredag den 10. april 2015

Et lille bog stilleben :)

Blomstervildskab og paradisstemning
Smukke haver med sjæl og charme. Græsser og betagende scenerier.
Dette er bogen om Haveelskernes Haver.


Bogen indeholder stemningsfulde fotos og engagerede tekst om 12 enestående smukke danske haver, der alle er skabt af folk, der lever og ånder for haven som en kilde til konstant glæde. Haverne er deres livsstil, og de giver ejerne følelsen af lykke og sanselig harmoni. Der er ikke tale om haver, som passes af gartnere, men haver, der er skabt ud fra ren og skær passion. Sådan er min egen have også blevet til – den er med i bogen – og sådan er alle bogens haver skabt.



Læs bl.a. om shippingmanden og arkitekten, der har skabt en enestående landhave på ikke mindre end 8.700 kvadratmeter på Møn, livsnyderlærerindens vintergrønne byhave i Vanløse, pilefletterens skovhave, hvor lyset filtreres gennem de høje træers kroner, Tante Grøn og Syrenprinsens cottagehave på Mors, en vild og romantisk parcelhushave i Greve og Marianne og Jespers have med store bede, hvor der eksperimenteres med græsser og stauder.




Fantasien sætter ingen grænser for, hvordan man kan designe sin have og skabe et sted, der matcher ens drømme og præcist rummer det, man holder af. Det er en daglig glæde at mærke, hvordan skuldrene sænker sig, hver gang man træder gennem havelågen til sit eget private haveparadis.

DU KAN BLADRE I BOGEN HER!
Se en bladrefil på dette link 

Anmeldelse af bogen findes også på HAVEFOLKET
og her i avisen BO GODT  (side 50-51)

Potageren i Hans Sattrup og Keld Nielsens have på Møn

Lysthuset i Hans Sattrup og Keld Nielsens have på Møn
Hans Sattrup fra DANMARKS DEJLIGSTE HAVE, - TV2 Fri, - i haven i Ålebæk på Møn.



Sidst i bogen videregiver jeg facts om yndlingsplanter med illustrationer
og beskrivelser, samt mine bedste adresser på besøgshaver, hvor man kan hente
inspiration, og endda oplysninger om Bed and Breakfast for Garden Lovers i Danmark.


Margit Engen, - i bogen HAVEELSKERNES HAVE
Fra bogen HAVEELSKERNES HAVER
Undertegnede som har skrevet bogen og til hverdag er at finde på denne blog. :)

Marianne Follings have i Rønnede





HAVEELSKERNES HAVER FINDES
I HANDLEN FRA 26. MARTS - I BOGHANDLERE 
OG PÅ NETTET.

Eva Sandner Gravesen kan også findes på
PINTEREST
https://www.pinterest.com/evigglade

INSTAGRAM
https://instagram.com/evigglade/

FACEBOOK
https://www.facebook.com/Evigglade

8 kommentarer:

  1. Kære Eva det ser smukt ud! Håber mange får glæde af din dejlige bog. God weekend Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde hilsen Tina.
      Rigtig god weekend ønskes du herfra!
      Kh
      Eva

      Slet
  2. Kære Eva, hvor ser det smukt og indbydende ud, håber at du for solgt rigtig mange. Jeg har modtaget din bog i dag og glæder mig rigtig meget til at kigge i den. Når jeg nu går i seng så kommer den med, så jeg kan drømme om den i bogstavelig forstand, men også i virkelighedens verden og om hvad jeg til dels kan se, opleve eller selv udrette :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du havde en god tur - man blir jo helt frankofil med alle de lækre steder du har vist billeder fra. :)

      Uha.... Jeg håber bogen kan leve op til dine forventninger. Jeg synes i hvert fald at alle haverne har noget særligt at byde ind med: Den ægte haveglæde. Det håber jeg også du vil synes.

      kærlig hilsen
      Eva

      Slet
  3. Kære Eva.

    Sikke en eyecatcher. Hvis jeg kom forbi dette vindue ville jeg uværgerligt stoppe op og gloooooooooooooooooooooooooooooo.

    Smukt, dragende og pirrende vinduestableau, du har kreeret.

    Her er der stor forårstravlhed i haven. De mange blå scilla og lungeurt får mig til at sende tankerne til greveskabet Greve 😃.

    Mange travle knus og på med røjserne....

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære tante Grøn
      Jeg takker for besøget... Du må gerne glooooooooooo ;) håber jo at kunne vise jeres fine have frem til nysgerrige som på den måde måske en dag endda vil køre op og opleve jeres vidunderlige haveparadis.
      Der er jo flere af haverne man kan besøge og 😜 tak for det. HÅber vi snart ses igen.

      Skal i haven og luge, i det skønne vejr.

      Knus fra Grevinden ;)

      Slet
  4. Hej. Det ser rigtig spændende ud. Held og lykke med salget, jeg håber, det går godt.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...