torsdag den 16. april 2015

Kom til åben have
i Danmarks dejligste have











Et stort tillykke til Keld Nielsen og Hans Sattrup, fra Borre på Møn for den utroligt flotte titel som de vandt i mandags på TV2 FRI program om Danmarks dejligste have.

Jeg har haft den store ære at få lov at se deres fantastiske have, og fulgt de dygtige herrer og deres arbejde med haven i flere årstider, da den er med i min bog om HAVEELSKERNES HAVER.
Valmue

Akelejer i mange smukke nuancer.

Artiskok



Uimodståelige grøntsager


Blåregnen er noget af det mest romantiske jeg har set nogensinde.
Ikke kun på grund af planten, men placeringen er så utroligt smuk.





Hans og Keld er ægte haveelskere, fyldt med passion, og ægte brændende havelidenskab. Snyd ikke dig selv for denne enestående mulighed for en haveoplevelse af de helt store.


KOM TIL ÅBEN HAVE
Haven åbnes for besøg, den 31. maj, 11-17
Jeg vil også besøge haven denne dag og sælge samt
signere 
bogen HAVEELSKERNES HAVER mellem 13-15. 

Haven finder du på
LISELUNDVEJ 18, ÅLEBÆK, 4791 BORRE, MØN
Entré 20 kr. - . Pengene går til Kræftens Bekæmpelse.



18 kommentarer:

  1. Også tillykke til Keld og Hans herfra, lækker og spændende have, en fornøjelse at se på tv!
    Må nok erkende at jeg ikke kommer på de kanter i år, for efter at haven er sneget sig under huden, her, dukker der pludseligt så mange haver op man kan besøge, så det må blive til lidt hvert år.
    Solskinds-hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo også skønt at have noget tilgode. Hvor skal du så hen i år Anette?
      I weekenden her håber jeg at komme i den lokale park, som også er ret hyggelig.
      Glæder mig over alt haven for alvor er ved at komme ud sf sin dvale.
      Knus
      Eva

      Slet
    2. Hej Eva:-) Jeg skal helt sikkert til Bruuns have(Margit), og til haven ved Hegnet i Silkeborg, yderligere trækker haven i Hune for et gensyn. Har to mere som er måsker, Tante Grøn og Høneballe på Samsø.
      Ja det er en stor og meget glædelig tid nu:-)))
      God søndag og kram

      Slet
    3. Jeg vil også meget gerne se Margits have, og Hune og Tante Grøn er jo helt fantastiske, så glæd dig - det bliver en pragtfuld sommer.
      :-)

      Slet
  2. Jo... det var virkelig noget af en flot have de har.... så også tillykke til Keld og Hans herfra det sønderjyske....

    SvarSlet
    Svar
    1. Haven er formidabel. Glæder mig meget til gensyn med den og dens to karismatiske ejere.
      God weekend til dig Tim
      Kh
      Eva

      Slet
  3. Det er skrevet ind i kalenderen :-). Glæder mig!

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Så håber jeg da at vi ses dernede.
      Knus Eva

      Slet
  4. Kære Eva.

    Hvor ville jeg ønske, at Mors havde direkte broforbindelse med Møn, og at Møn lå i Limfjorden, for denne pragtfulde juvel af en have, ville jeg rigtig rigtig RIGTIG gerne se. Jeg var dånefærdig af begejstring over de to fyres have både i din bog og på TV.Hvor er det godt, at denne vidunderlige plet. nu er blevet kendt af det ganske danske havefolk.

    Der er tænkt så meget ud af boxen, udfra gode klassiske temaer , - og arbejdet så kompromisløst med æstetikken, at man må bøje sig i støvet. I din bog er der nogle billeder, hvor husets og tagets farve fanges og gentages af stauder og sommerblomster. Det er SÅ kuldegysende smukt et farvemæssigt samspil. De schwungne buer på ligusterhækken er dejligt uhøjtidelige og smukke på den edgy måde. Igen et klassisk tema, men lavet med helt en helt egen og unik stil. Og den gamle lade (tror jeg det er) er bevaret på en fantastisk måde. Sikke et stemningsfyldt sted at tage sig et glas hvidvin.

    Hvis Keld og Hans læser med her, vil jeg gerne sige et kæmpestort tillykke til jer. Sejren var SÅ velfortjent.

    Slutteligt vil jeg ønske jer alle en rigtig god åben have dag. Ville som sagt ønske, at jeg kunne få lov, at kigge indenfor havelågen.......suk.

    God weekend og tak for dine mange dejlige indlæg Eva.

    Knus fra Klisterkanalen

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak, skal love for at der er kant og schwung og stramhed. Denne have har DET HELE.... også romantik. Blåregnen ser jeg stadig for mit indre øje.
      Men nu veddu så hvordan vi har det med din ogsøde Johns have. Bare I boede nær os. Ups ipad tastaturet driller vist. Vi tales ved sødeste Jytte
      Mange blomsterhilsner fra narcispigen som lige for tiden har det vilde bed på vej til blomsterklimaks.

      Knus fra Grevinden

      Slet
  5. Og det grønne havehus er to die for.....<3 <3 <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det. I aller højeste grad. Som sagt af Dorte Kvist på TV, det ser næsten ud som om det svæver over græsset. Og med perfekt fuldent point-de-vue når man ser fra potageren. Det er æstetik af første klasse. Hans og Keld har virkelig god stil. Glæder mig også derfor ALTID til at se deres have, på alle årstider, - for den skuffer ikke.

      knus
      Eva

      Slet
  6. Desværre nej, for jeg skal i den modsatte retning den dag, da jeg håber at kunne møve mig ind i Peter Wibroes fantastiske have, men jeg ønsker alle en god fornøjelse i Keld og Hans' dejlige have og stort tillykke til Keld og Hans med prisen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har også et stort og brændende ønske om at se denne have. Hvor igennem har du set at denne have er åben Lisbet? Jeg har tilmeldt mig et arrangement men det er først til august. ;) Og det glæder jeg mig også til som "a kid in a candystore" ;)

      Slet
  7. Oh... det gad jeg godt - sad virkelig og var helt tryllebundet da haven blev vist frem i TV. Men der er vist for langt til Møn...

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Ulla
      Ja.....joooooo... Men man kan jo overnatte i denne have, måske en ide til en anden god gang. AIRBNB har bed and breakfast hos Hans Sattrup og Keld Nielsen, hvis du kigger under Borre, Ålebæk, Møn. :)
      kh
      Eva

      Slet
  8. What a beautiful garden, Eva!
    Thanks for sharing the photos with us, because I live very far away to come!
    Have a nice weekend!

    Warm regards, Gerry

    SvarSlet
    Svar
    1. So glad you enjoyed them Gerry. A wwarm welcome again to my blog. :-)

      Slet

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...