Piletræet taber pynten

Lige nu taber mit piletræ alle bladene. :(

Det betyder at SÅ er det snart rigtig vinter. Jeg gruer for at vi skal få sådan en vinter som sidst - som bare blev ved - og ved - og ved ....

Jeg har lige fanget træet i denne uge. Her inden alt er røget af. Og forskellen fra foråret - hvor jeg klippede træet voldsom tilbage - og til nu er utrolig. Jeg havde helt ondt i maven i foråret, og kan huske at jeg tænkte: >>Nu er du altså gået over stregen med alt det klipperi Nefa!!!<<







Lige så vel som jeg er er til det maxi-frodige look - kan jeg nu også godt lide når det er lidt studset, for så kan jeg bedre se blomsterne. Når man ser forårsbilleder nu - er der bare ALT for længe til foråret.


Kommentarer

  1. Ja, det vækker dybe længsler at se forårsbilleder nu (suk, hvor er der alt for længe til).
    Hvad gør du egentlig mht. beskæring af piletræet? De kan jo blive nogle ordentlige krabater - og rødderne vist lige så. Jeg har selv gået og overvejet at få et i haven, for de er så smukke med de sørgmodigt hængende grene. Men jeg er i tvivl, om jeg kan styre det, og om det også i længden kan blive pænt, hvis det bliver holdt nede i en overskuelig højde?
    Knus Signe

    SvarSlet
  2. Jeg har det ligesom Signe, og elsker piletræer. Jeg kunne også godt tænke mig at høre dine hemmeligheder med piletræet.
    Jeg har en troldepil nede hos kaninerne, men den skal væk når slottet ryger en dag, for den bliver for voldsom.
    Er din en 'rigtig' hængepil?
    Sådan en plantede mine forældre midt i vores have dengang da jeg blev født som minde, så den har jeg et lidt særligt forhold til :-)
    Jeg synes godt nok også at der er længe til foråret lige nu. Men det skal jo nok komme... det ved vi jo af erfaring ;-)

    SvarSlet
  3. Jamen sikke det også er vokset/kommet sig fra foråret af hva´. Det havde sikkert godt af en god beskæring ;o)
    Jeg er altså helt på enden over så smukt du bor, Eva :o)

    Kh Helle

    PS der er bobbelkuverter på vej ;o) Nu håber jeg så bare det lykkedes inden den sne de har lovet....pokkers, jeg er slet ikke klar til sne endnu :o/

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.