Guld og grønne grene


Svigermor var forbi med forsythia grene, og de pynter lige nu foran mit dejlige tigerbillede. Det er i den grad noget der giver et boost til stuen. Det sætter jeg stor pris på - og jeg nærmest længes efter at det sker hvert år. Jeg har ikke forsythia i egen have. Men derfor kan man jo godt sætte pris på de lysende grene. Igår gik vi skoven og jeg kom til at snige et par ekstra erantis med hjem. Hvert år ved denne tid, arbejder jeg på at formere min bestand af erantis og vintergækker. Det er nemt, og deler man vintergæk - kan man rimeligt hurtigt få et flot tæppe i hele haven. Jeg er ikke - til den lille klump inde i hækken, men ser gerne et tæppe i alle mine bede.
Erantis har jeg tænkt også skal være en lang løber, og med tiden skal det nok blive sådan. De er iøvrigt fine også at tage ind. Blot jeg sætter dem ud i jorden igen, vil de komme fint til næste år.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.