En rigtig farmorblomst

Jeg husker mine barndomsbesøg hos min farmor i Allerød. Hun havde en hyggelig have. Masser af frugt og krogede træer man kunne gemme sig i eller små hække der opdelte haven, nede i hjørnet var der stikkelsbær, og jeg kunne altid gå på opdagelse. Men farmor havde dog også altid blomster. En af dem jeg husker er Studenter nelliken. Den er nem, så frø i juni og næste sommer har du store fine blomster som du bare kan plukke af. Det kan ovenikøbet være at du kan "beholde dem" flere år, hvis du er flink til at klippe dem ned og også passer på de ikke bliver spist af sneglene. For de ELSKER dem. Hvert år ved denne tid har Netto en pose Dianthus Barbatus frø for 2 kroner posen. Og jeg plejer at købe for en tyver, - så er næste års bestand sikret. Nettos blandede frøsortiment af Studenternellike er et fint mix så du kan få røde, pink, lyserøde, hvide og de helt mørkerøde, der næsten er sorte. De er alle fine og har desuden den fordel at de holder, holder og holder i mine vaser. Hvad kan jeg sige: God tur i Netto! PS. Hvis der er farver du ikke er til har Thompson og Morgan Dianthus frø delt op i flere sorter, og farver. De har iøvrigt en del som man ikke ser i normalt frøsortiment i DK.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.