Ny flot bog : Bonderoser og Pæoner

Her er et link til Claus Dalbys fantastiske nye bog "Bonderoser og Pæoner" udgivet fra Claus Dalby´s eget forlag: Klematis. Et favorit til ønskelisten af nye havebøger i 2011:


Hvis du følger linket, kan du få et sneak-peak i den nye bog, som nok vil interessere de fleste blomsterintereserede haveejere. Bonderoser og pæoner, er som Claus skriver nok manges yndlingsblomst, og jeg ved at jeg da - bare i år har sat hele 6 nye planter i haven. Jeg lover at fotografere lidt flere af mine pæoner til sommer. Jeg har nogle temmeligt almindelige sorter, men det gør dem ikke mindre smukke.

Som barn - voksede jeg op i nærheden af et nedlagt gartneri, hvor der vildt voksede bonderoser i hvid og lyserød. Allerede som helt lille pige, sneg jeg mig af sted til gartneriet - i tide og utide for at plukke buketter, og slæbt hjem så mange der nu kunne være i mine arme. Jo det var en blomsterplukkers paradis.

Bogen Bonderoser og pæoner er spændende for mig, fordi jeg kan godt bruge lidt mere introduktion til pæoner generelt set, men når det er Claus Dalby der skriver den, er jeg helt sikker på at få en del værdifuld lærdom, for i alle Claus´bøger er der altid noget jeg kan lære. Som Anne Just, skrev i introduktionen til hans bog "Den levende have": "Claus er ikke sen til at dele ud af det hun kaldte >guffet<"." Med det mente Anne Just jo alt den viden, som man som ny haveejer ikke har, både det gode og det mindre gode. Kort sagt: Erfaringen. Og hvem kan ikke altid bruge lidt ekstra erfaring?

Flot er bogen. Men kig selv!

Kommentarer

  1. Den ser godt nok fin ud den bog. Fin side, du har. Tak for kigget.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.