Sofiero

Sofiero slot og slotshave i Helsingborg er valgt til Europas smukkeste park 2010. Den officielle udnævnelse fandt sted under en prisoverrækkelse på Sofiero.
Det er første gang, at en svensk park har vundet denne prestigefyldte konkurrence, og den internationale ekspertjury motiverer bl.a. sit valgt med, at "Sofiero er som et komplet kunstværk...".
Sofiero er også dronning Ingrids barndomshjem, og det er sikkert her hun fik sin haveglæde allerede fra barnsben af. Det afholdes mange skiftende udstillinger og events og haveudstillinger på Sofiero. I 2011 kan man se både keramik, galleri og enestående blomsterkreationer.

Klik dig ind på www.sofiero.se

Kommentarer

  1. Jeg har så stadig til gode at se Sofiero.... og det på trods af min mor bor i Skåne!

    Men om ikke andet kan jeg da selv tage derover en gang ;o)

    Til gengæld har jeg set Bosjökloster et par gange og een gang har jeg set Hammenhögs "testhave" :) Den var jeg næsten ikke til at hive væk fra igen, da man også kunne købe alle deres blomsterfrø *G*

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.