Knopurt - blå skønhed

Jeg er tosset med Knopurt.Det er simpelthen en genial plante. Ikke alene tilføjer den en byge af blomster - i blå og lilla nuancer. Men den remonterer. Og kommer igen - og igen, og igen. Knip, eller bedre: Klip visne og kedelige blomster af og den blir ved i månedsvis. Utrættelig, og skøn. Også i en vase, hvor blomsterne holder godt.

På et tidspunkt bliver stængler lange og kan få meldug. Så klipper du hele molevitten af og venter et par uger. Så kommer den med nye stængler - og blomster. Not bad!

Min mand synes den ligner en tidsel, men jeg synes den ligner en kornblomst. Køn er den i hvertfald, og den vil jeg ikke undvære. På ønskelisten, - står lige nu den hvide knopurt. Og den "sorte", som jeg så i en have sidste år.
Her er et par Knopurt billeder, og på et står den sammen med Sibirisk Iris.




Kommentarer

  1. Altså - det lille glimt man får af din have "bagved" dine fotos - de teaser - du må bo i den dejligste idyl og din have er jo næsten "Claus Dalby-agtig" - han er i øvrigt en super inpirerende mand at se og lytte til :0) Men han har altså ikke eneret på en skøn have - du kan sagtens være med!!!
    Knus

    SvarSlet
  2. Tak for rosen Lotte
    Men min have er ingenting - i forhold til Claus smukke have, som jeg havde fornøjelsen at se sidste år. Han er simpelthen bare fantastisk. Men jeg er meget glad for haven, - den er jo hentet inde i min egen lille krøllede hjerne. ;)
    Haven er ikke ret stor, men til gengæld kan jeg selv passe det meste.

    knus

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.