Kender du Michel Büchner?

Michel Büchner er en dobbeltblomtrende - meget duftende - og rigtblomstende syren. Den varierer i farven og når den blomstrer af er den helt lys - nærmest lyserød. Det er nu. Jeg ELSKER den farve.

Ikke at jeg ikke nyder dens naturlige lyse syren farve, som nærmer sig den almindelige Vulgaris.

Sådan her ser den ud hos mig lige nu... Og den dufter, så man kan dufte den flere meter væk. Jeg har sat 3 planter, når man går fra det terassen til børnehaven. Det er en fin markering, man får og børnene - får forhåbentligt et duftminde med sig. Det er nemlig en af de ting jeg har med mig fra min barndom, da der voksede Syrenhegn, hvor vi boede.


Kommentarer

  1. Nej, jeg kender den ikke, men den er da et bekendtskab værd ;-)
    Meget smuk sart farve.

    Jeg kendte heller ikke din blog indtil for kort tid siden, men det bliver der lavet om på nu. Den kommer med på min blogliste.
    Det er nogle rigtig flotte billeder du tager. Jeg er helt vild med din blå have.

    SvarSlet
  2. Den har en ualmindelig smuk farve. Jeg har de syrener som var her da vi købte huset. Jeg vil gerne have nogle nye, og denne her kunne sagtens være et godt bud.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.