Nu er det jul igen....

Eller måske er det blot hos mig....Jeg har nemlig "fået" julegave. Min søde mand kunne nemlig godt overtales til, at jeg skulle have dette figentræ i julegave, da jeg fandt dette smukke eksemplar til en utroligt fin pris hos en ny plantebutik i Solrød. Jeg har ønsket mig et i henved 10 år nu... Så det var ikke bare et skørt indfald.

Træet er opstammet, så forhåbentligt vil det hurtigere blive til et rigtigt flot og stort figentræ. Glad er jeg - og jeg har julelys i øjnene når jeg tænker på alle de dejlige desserter og lækkerier vi skal nyde med egne figner til.
Har du nogen erfaring med overvintring af figentræ i haven? Jeg har tænkt mig at pakke træet godt ind til vinter så det kan tåle vores kolde vejr. Men jeg hører MEGET gerne om erfaringer udi figentræer


.

Kommentarer

  1. Anonym6/28/2011

    Hej
    Hvor er det flot :)Og jeg synes jeg kan se figner allerede. Kan godt forstå du har julelys i øjnene. Jeg har også en mand som gerne giver julegaver på andre tider af året.
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  2. Flot figentræ! Jeg flyttede en lille figen fra Bornholm til Jylland for 3 år siden. Den døde desværre i vinter, selvom den var plantet i læ tæt ved sydmuren. Har lige fået et nyt, bitte eksemplar som selvfølgelig skal pakkes ind til vinter.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.