Gederams - et underligt navn til sådan en smuk blomst

For tiden når man kører rundt i Danmark vil man se en masse flotte lilla gederams tårne sig op i landskabet på marker, og langs veje hist og pist.
De er så kønne, og de står faktisk flot over et par dage i en vase. Lige nu har jeg dem inde, og jeg kører gerne en lille omvej hjem fra job eller lignende for at få en flot buket.

Sidste år var vi på ferie i Jylland og i nærheden af hvor vi boede lå en skøn eng af gederams, der nærmest tog luften ud af mig af bare begejstring. Hvor kan naturen bare - når den altså får lov selv!



Kommentarer

  1. Gederams er smuk - men ikke desto mindre har jeg nu fjernet dem, der var i min have *G*

    Kan dog stadig nyde synet af dem igennem rækværket ind til naboen :o)

    ...og så går jeg ellers og venter på at min blog forhåbentlig snart kommer op at køre igen. Den har været nede siden skybruddet lørdag. Surftown skriver det kan tage en hel del tid endnu....så nu håber jeg saftsuseme der er belvet taget backup af alle mine indlæg - ellers skriger jeg. Så forsvinder 7½ års blogskrivning jo.

    Kryds lige fingre... :o)

    SvarSlet
  2. Jeg synes nu også gederams er en smuk plante, men man kan ikke have alt i haven. Sådan en hel mark med dem kan kun lade sig gøre i naturen, og det er et helt fantastisk syn.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.