Efterårets vilde vin

I denne weekend er vildvinen endeligt begyndt at blive mere rød. Den dækker ikke mit hegn helt, men er blandet med klematis, roser, tobakspibe og efeu. Så er der noget kønt at se på i alle årstiderne. ;)


Har klippet 7-8 sække ned idag, så jeg kan få ordnet og gjort forårsklart.

Jeg fandt samtidig en del snegle, som jo - hvis jeg ikke havde fundet dem, sikkert havde guffet huller i alle mine skønne planter. Nogle er endt i skoven, andre (de slimede) er døde og borte.
Vi bor i nærheden af skov og vandområder, så vi får hele tiden snegle ind udefra. Men i år har jeg "fanget en del", og det føles godt - sådan at være med, og - have styr på dem.

Imorgen står dagen i løglægningens tegn. Det er mest tulipaner, (dobbelte, som jeg jo elsker), men opså krokus og lidt skilla.

HAV EN SKØN SØNDAG!

Kommentarer

  1. Smukt syn. Jeg har faktisk selv en, ja flere, rådhusvin. Jeg synes bare, at de mister deres blade alt for hurtig.

    På bygningerne på min arbejdsplads er der også rådhusvin, den er farverig rigtig længe. Måske jeg skulle nuppe et par stiklinge.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.