Det forgængelige forfald - og beskyttelsen med bobleplast.

I år jeg ikke haft så mange hortensia, som jeg plejer da frosten tog de fleste knopper. Men til vinter har jeg lovet mig selv at pakke dem ind i bobleplast. De står alligevel et sted man ikke liiiige ser, og jeg vil bare ikke have at de ikke kommer i 2012.

Har du nogle erfaringer med at dække med andet end blade? Eller har du et godt råd? Så vil jeg meget gerne høre det.


Min sommerfuglebusk blev aldrig rigtig sig selv igen efter sidste vinter,så jeg har taget konsekvensen og nu er den væk. Ikke græde over spildt mælk når der er så meget andet at glædes over og til. Jeg tror at jeg er sluppet for buxbom sygen, men næste år vil vise om det nu er rigtigt. Min Buksbom Faulkner er vokset helt vildt meget her i efteråret. Jeg gav dem lidt hønsemøj og de er flottere end nogensinde.

Kommentarer

  1. Hej Eva,
    I min vindueskarm i køkkenet ligger der 2 poser med buksbomafklip sammen med våd køkkenrulle. Inden weekenden starter vil jeg vide om de har svamp - GYS!
    Jeg har ikke erfaring med vinterdækning med bobleplast, men tror at det kan blive for tæt, så der ikke kommer nogen luftcirkulation. I handelen kan man få nogle tynde fleeceposer, og jeg kunne forestille mig at de var bedre, sammen med tørre blade.
    Jeg glæder mig til at læse hvad andre skriver, for jeg er selv novice udi det område :)

    SvarSlet
  2. Ah, ett sånt sammanträffande kära du. Just idag handlar mitt inlägg om biohuvor! De finns att köpa i olika webbutiker här i Sverige och säkert även i Danmark. Du får kika in till mig!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  3. Jeg vil også bruge "fleece"poserne som stadig giver lys og luft. Bobleplasten vil jeg bruge rundt om potter og sætte dem i drivhuset.

    SvarSlet
  4. En grusom buksbom-svamp, indtil nu er min buskbom også sluppet.... endnu...

    SvarSlet
  5. Smuk buket. Jeg efterlyser også ideer, hvordan jeg pakker mine to slyngroser "New Dawn" ind, så de ikke skal starte forfra hver år....? I Litauen med de barske vintre (de er som de sidste to vi har haft i Danmark), pakker de garvede havefolk deres roser ind i en special plast. Agroplast, hvis jeg skal oversætte. Kan man finde sådan noget i DK?...

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.