En af mine kønneste træer/buske blomster nu

Der er tale om benved, som jo kan blive et træ på op til 5 meters penge. Hos mig har jeg "reddet det" fra nedklipning i hækken, og over flere år stammet det op - og formet kronen så den nu er flot og rund. Grenene har vingede blade og det er pænt og kønt hele sommeren. Men så - i oktober - sker der for alvor løjer:
Benved træet er faktisk rigtigt kønt nu det er stammet op. Og jo koldere vi får det inden løvfald, jo rødere bliver bladene. I foråret var træet angrebet af spindemøl. Det var temmeligt voldsomt, - men ret almindeligt. Jeg plejer at skylle spindene ud af træet, og det hjælper faktisk. I år tog træet slet ikke skade af det, - det gælder bare om at gøre det INDEN spindemiderne helt afløver træet. Vand kan man faktisk komme langt med. :)


Æv et vejr. Selv hunden gider dårligt gå udenfor og gå tur. Men så er det jo altid noget at man kan tage lidt ind fra haven. Noget af det sidste - ganske vist. Men der skal ikke så meget til - så selv den mindste lille buket kan gøre mig glad. Og så liiige et par tændte stearinlys.

Den specielle pink blomst her i buketten er fra min Benved.

Kommentarer

  1. Smukt træ med skønne anderledes blomster.

    SvarSlet
  2. Din benved er da egentlig meget flot, endda rigtigt godt billede :)

    SvarSlet
  3. Hvor er dit træ smukt, og sød lile buket.
    Ja, suk, vi skal virkelig til at lære at leve indendørs nu. Jeg ved godt at det er hyggeligt med tæpper og stearinlys. Men efter et par uger får jeg 'hule-kuller' og så sætter jeg mig til at vente på forår :-D

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.