Skulpturel natur

Har ligget i sengen i nogle dage nu. Derfor et indlæg med lidt januarbilleder, håber det er OK, der er så smukt dernede at jeg selv håber at komme ned og se området her i vinter.

Jeg har mine yndlingsspots som jeg synes er skulpturelt smukke. Disse billeder er taget i samme område som jeg før har vist lidt efterårsbilleder fra. Det er samme gravhøj, jeg har haft fotograferet i efteråret, hvis nogle skulle genkende den. Jeg har researchet lidt og fandt ud af at den hedder Stavnshøj.

Jeg tror egentligt, at grunden til at Stavnshøj er så fascinerende, også har noget at gøre med at området er så uspoleret. Det er som man kunne forvente det var for mange hundrede år siden, blot med undtagelse af den smalle vej der bugter sig igennem Vester Egede og ned til Hesede og Gisselfeld. Jeg kender ikke mange steder hvor naturen i den grad står så flot. Og hele området emmer af historie. Dobbeltklik på billederne for at se dem i vieweren. ;)

Tilføjet senere:
Var forbi hernede fornyligt - Sikke et chok - Alle træerne langs vejen som jeg elskede er væk.
Det er bare så synd.


Kommentarer

  1. Super smukke billeder.

    Tusinde tak for frøene og den søde hilsen. Jeg skal nok få sendt frø til dig i denne weekend.

    God bedring og god weekend :-)

    Gitte H

    SvarSlet
  2. Rigtig fine billeder. Selvfølgelig er det ok, du sætter dem ind, det er da flot, du laver et indlæg, når du er syg.
    God bedring.

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt forstå, du har set dig lidt lun på det motiv Eva. Jeg har også altid syntes at gravhøje havde deres egen lidt melankolske poisi.
    Men trist, I har lagt jer syge. Håber I snart er friske og på benene igen. God Bedrig!
    Knus Signe

    SvarSlet
  4. Både træer og gravhøje er smukke skulpturer i landskabet, kan godt forstå du har udset dig disse som nogle af dine yndlingsspots.

    Ønsker dig speedy recovery, så du/I kan blive klar til at julehygge i den kommende uge.

    Kh Helle

    SvarSlet
  5. Hej Eva.
    Hvor er det træls du ligger syg her i juletiden, hvor der er så meget at gøre. Håber du når det du skal, og meget snart er på benene igen.
    Også har du endda selv om du er syg været så sød, at sende mig en lille hilsen, og frø <3 Tusind mange tak.
    Du tager nogle skønne billeder det må jeg sige. Jeg får jo helt lyst til at finde malergrejet frem ;-D
    Så vil jeg ønske dig, og din familie en rigtig glædelig jul. Mange helbredende tanker fra mig til dig.
    Knus fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  6. Virkeligt smukke fotos.

    God bedring - under dynen med idg igen, så du kan blive frisk!

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.