Hund i haven

Albert, vores ruhårede gravhund, synes at sige: Det her er min have. Og han sidder tit samme sted og kigger ud fra terrassen. Når det er høj sol, elsker han også at ligge i den flimrende skygge af vores lille opstammede Acer.

Han graver ikke så meget som da vi fik ham. Da gravede han sig konstant ud af haven, og flere lag hegn. Men efter han blev kastreret, er han mindre interesseret i at grave. Og det er jeg jo specielt glad for. Det værste der kan ske er ikke om han graver, men løber han ud på vejen, kører der jo biler, og det vil han ikke kunne styre. Og jeg har mistet en hund til vejen - da jeg var barn. Det må bare ikke ske.

Albert, tusser altid rundt når jeg er ude i haven. Og kommer man for tæt på haven, får forbipasserende nogle gange et chok, for han kan godt finde på at vente til de er lige ud foran ham på den anden side af hækken før han siger vov.=[det her er min have - på hundsk].

I sommer var der en der havde klippet hul i hegnet, der var tydeligt klippet med en bidetang, så hønsenættet var klippet over. Albert løb da også ud på vejen, han har sikkert tænkt, Nu skal jeg på eventyr, og et smut i skoven, men heldigvis opdagede vi det. Hvem gør sådan noget?


Min gode veninde har de smukkeste hundehvalpe til salg i februar. Det er en sund blanding af gode sunde hunde. Labrador, Golden retriever og hønsehund. Se evt. mere her.
http://www.dba.dk/blandingshvalpe/id-79961950/


Kommentarer

  1. Så fin lille Albert är! vad vore livet utan dessa fyrbenta vänner och familjemedlemmar???

    Att någon klipper hål i ett nätstaket är ju rena vandalismen...

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle mennesker har bare ikke et godt hjerte. Synd for dem.

      Slet
  2. Hold da k... nogle flotte farver på de billeder og en rigtig nuttet lille vovse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina. Og Albert - han er jo min hundebasse.

      Slet
  3. Nurh... Albert er sød - det må være hyggeligt at ha ham med i haven :o)
    Er helt vild med din opstammede acer, det vil jeg da også prøve med min :o)
    Hvor gammel er din?

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Min er to somre gammel. Købte den stort set som den er, på nær nogle grene der desværre knækkede under transporten. Det var et stort ønske at få noget der gav fornemmelse at alder, Haven er ikke ret gammel - se evt. her, så forstår du hvorfor :)
      http://evigglade.blogspot.com/2011/06/haven-for-5-ar-siden-og-nu.html

      Slet
  4. Nøj, hvor er den altså søøøøød:) Når jeg har slidt min gravhund og en basset ned, vil jeg gerne have en Albert:))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Albert er jordens skønneste - og mest kælne gravhund. Han er ikke til salg, men kig på gravhundehvalpe.dk.
      Han kommer fra et godt hjem i Kvistgaard, hvis jeg må have lov at friste.
      http://www.gravhundehvalpe.dk/19886385?i=28817560

      Slet
  5. Søde Albert, hvad er det for nogle dumme mennesker, som klipper hul i hegnet. Måske er det en af dem, han har skræmt ved at stå lige så stille og så pludselig gø. Min den sorte hund Speedy gør lige sådan, så folk bliver forskrækkede. Det gør den brune ikke, den kan ikke gø :o) men løbe det kan den hele vejen langs hegnet sammen med dem, som går udenfor.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.