Ode til sommer og haveliv

Jeg er lidt smågrumpy idag. Ville så gerne være ude som i sidste weekend (5 timer i haven i søndags), men det er for koldt og jeg er bange for at få ondt i ryggen, fordi vi holder børnefødselsdag imorgen. Så jeg læser og hygger og præparerer maden og slikposer osv til imorgen.

Egentligt hyggeligt - men haven trækker i mig. Kiggede i mine sommerbilleder og fandt dette sommerbillede, - det er noget af det jeg savner. At kunne gå ud og sidde og spise på terrassen. >>hmmmmfff<<. Kan mærke at min mund trækker sig sammen som Kajs fra Kaj og Andrea. Jeg må hellere væbne mig med tålmodighed. Der er bare LAAAAAAAAAANG tid endnu.



Kommentarer

  1. ....uha ja det bliver godt når tiden kommer.

    I dag er det lidt koldt at tage de blødkogt æg med ud på terassen.........men tålmodighed belønnes søde - lige pludselig er vi der hvor sommervarmen starter lige fra morgenstunden ;0)

    Knus og god børnefødselsdag i morgen

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig også, især til alle projekterne, som jeg har planlagt. Jeg læænges også efter en sommermorgen på terrassen med kaffe og brød og varme i solen.

    SvarSlet
  3. I går ved aftensmaden sagde min pige også "åhh, jeg glæder mig til at sidde på sommerhusterrassen og spise til sommer".
    Jeg bliver så glad når det ikke kun er mig der længes efter sommerhuset.
    Jeg længes også efter kaffepauser på kanten af staudebedet, mens jeg bare nyyyder de smukke blomster.
    Fortsat god søndag.

    SvarSlet
  4. Uha ja en dag som i dag, med 2cifret plusgrader ville have været perfekt, men vi må væbne os med tålmodighed..... selv om det er svært.
    I denne tid begraver jeg mig i havebøger, laver notater, og suger lærdom, og inspiration til mig.
    Åh hvor jeg længes....
    Havehilsner fra Marianne.

    SvarSlet
  5. Selv samme tanke havde jeg i morges, da jeg stod og nød solopgangen bag ruden :-) En gang morgenmad og fuglefløjt i en opgående sommersol var lige, hvad jeg havde lyst til. Jeg har heldigvis ingen skavanker, som ikke tåler kulde, så jeg har haft et par timer i haven, men nu er jeg trods alt krøbet ind i varmen.

    Ha´en god søndag
    fra Birgitte - som nyder brændeovnens knitren

    SvarSlet
  6. Nøj for et lækkert billede... der gad jeg godt indtage min frokost... eller bare sidde der og kigge ud i din dejlige have :o)
    Jeg 'bladrer' også i mine billeder for tiden - og læææænges...

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  7. Sikke et dejligt sommerbillede, ja i dag var det for koldt at sidde og spise på terranssen.... men måske snart!!!

    SvarSlet
  8. Den skønne sol kan jo lige minde os om hvad vi har i vente, men nu er vi i det mindste på den rigtige side af nytår så det kan kun gå fremad :o)

    SvarSlet
  9. Det er jo lige om lidt :-) Idag har jeg været turen rundt i haven og set alle de forårsbebudere, der er på vej op - vintergækkerne blomstrer allerede, og der er meget andet på vej. Denne årstid er også skøn - det går jo den rigtige vej!

    SvarSlet
  10. ... jah, der er lang tid til, men heldigvis kan vi nyde de skønne billeder og glæde os til at det forhåbentlig bliver et brag af en sommer hvor vi bare kan spise udenfor i dagevis ad gangen.

    SvarSlet
  11. Tak for jeres søde opmuntringer. Nogle dage ville lyset bare gøre en så godt. ;)

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.