Den første rigtige forårsdag i min have

Lørdag bød på noget af det skønneste forårsvejr indtil nu. Ikke så varmt - ganske vist, men flot sol, og det kan da lokke enhver haveelsker ud på impuls indkøb.

Jeg fandt nogle smukke lidt anderledes stedmoder, og lidt primula. Og så var der jo kun en ting at gøre. Nemlig: Hjem og plante i potter. Og jeg skal love for at der blev helt forårsagtigt i haven.

Min søde mand siger godt nok, at der kan komme lidt sne. Men det skal ikke forhindre mig til at sætte lidt hornvioler, lidt stedmoder og et par primula. Vi krydser fingre for at de klarer sig.













































Denne lille Lupinrod, lå i et af mine bede. Det ligner næsten et levende lille væsen med ben.
Den var altså fin. I al sit forfald.

Kommentarer

  1. Wow - en lækker stedmoder blomst og nogle skønne billeder :-)

    God søndag

    Gitte

    SvarSlet
  2. Hvor ser det dejligt og forårsagtigt ud :-)
    Jeg kunne heller ikke holde mig inde i går - og nu tror jeg sørme, at jeg er blevet så kulret, st jeg bare MÅ i haven igen i dag, selvom vejret ikke bliver helt så tillokkende :-)
    Hurra for foråret!
    Knus Signe

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukke forårsbilleder du her viser os. Dit øverste billed af stedmoder får mig straks til at tænke på en Haute Couture kjole med alle de skønne nuancer og flæser.
    God søndag.

    SvarSlet
  4. Hej Eva. Et stort tillykke med dine indkøb. Det ser godt ud med kurvepotterne på bænken. Rigtig forårsagtigt!

    SvarSlet
  5. Foråret er over os, og NU kan vi ikke stå imod længere :o)
    Det er lækre sager du har købt, og det ser superhyggeligt ud på din bænk :o)
    Stedmoderblomsten ser noget speciel ud, sådan har jeg aldrig set dem før - kan godt forstå du faldt for den :o)
    Jeg tænkte også lige at det måtte være 'et dødt dyr' på det sidste billede. Hvis bare man har fantasien, så kan man se alt... men så er det 'bare' en lupinrod ;o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  6. Skønne, skønne billder. Ren forårslykke. Heldigvis klare de blomster du har valgt jo lidt frost og det kan der jo detsværre nok blive brug for.

    SvarSlet
  7. Ja, det ligner da rigtigt forår i din have nu :-)
    Det er lækre farver du har valgt. Og den plisserede blomst er flot.
    Jeg tror også nok de skal klare det, det er jo seje små planter. Og bliver det helt galt med frosten, må du ud med et gammelt lagen og dække :-)

    SvarSlet
  8. Det var en meget smuk stedmoder, den var da ikke til at stå for.

    SvarSlet
  9. Hej Eva
    Har lige gennemgået mange af dine indlæg. Hatten af for det du har fået lavet i din have. For pokker det ser godt ud !!! Gid jeg havde sådanne evner. Glæder mig til at følge det videre forløb i din dejlige have.
    God søndag.
    VH
    Lena fra Håstrup

    SvarSlet
  10. Dette ble veldig fint! Den stemoren var fantastisk flott.

    SvarSlet
  11. Dejlige forårsbilleder du viser.
    Hornvioler, stedmoderblomster og primula skal nu nok klare det, selv om der skulle komme lidt sne og frost.
    Tak for kigget.
    Ha` en god søndag aften.

    SvarSlet
  12. Hej Eva,
    Ja, det er nu vi skal frådse i hornvioler og stedmoderblomster. Jeg har ikke turdet købe dem endnu, men må nok en tur i Bilkaland i morgen :)
    Dine indkøb er SKØNNE!

    SvarSlet
  13. Wow, hvor er det en lækker blog du har, jeg har lige opdaget den i dag :) og sikke en skøn stedmoder.
    Jeg synes bare det er så flot den måde du sætter navne på dine billeder, hvilken skrifttype er det mon?
    Rigtig godt blomstrende forår :)

    SvarSlet
  14. Du er da bare en god blomsterfinder og kender de gode kilder til skønne og anderledes blomster.

    Jeg sætter pænt hyacinterne ind om natten og når vi kører fra sommerhuset. Forår vil jeg have uden for døren. Nattefrost, sne og slud eller ej :-)

    Ha´en god start på ugen
    Birgitte

    SvarSlet
  15. Så fin lupinrot, som en halv älva!
    Så roligt om du vill komma på våra öppna trädgårdar i nordvästra Skåne. Nu hoppas jag att du har lust att berätta för andra danskar om vårt evenemang, vi vill ju så gärna ha även danskar på besök! :o)
    Kram från Lydia

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.