En overlever i stuen

Hvor dejligt at være tilbage. Min pc har været i udu i nogle dage, men min dejlige mand har naturligvis ordnet den - så det nu fungerer igen. Jeg er såååå heldig at have sådan en IT-kyndig mand, som ikke giver op ved min side.

Tak til alle som har kommenteret så fint på min visne orkide. Det var helt overvældende. Jeg bukker og takker for roser og hilsener. :)

Her i min stue, er der ikke så mange blomster om vinteren, normalt et par afskårne blomster fordelt rundt i huset. Det kan jeg ikke leve uden, - og så lidt orkideer, lidt løgblomster i foråret, indtil tulipanerne og primula kommer.

Men jeg synes alligevel at denne bregne har fortjent en applaus. Den har holdt sig grøn og lækker hele vinteren, - og giver mit hyggehjørne ved chaiselongen  en snert af grøn oase. Det er nemt at holde den, og selvom jeg ved det er lidt mormoragtigt med bregner, synes jeg den er flot, og jeg glæder mig til alle bregnerne i haven, som jeg vist også skal dele lidt i år. De bliver fler og fler, men det gør mig ikke spor.

Har du en indeblomst du helst ikke er foruden?





Kommentarer

  1. Bregner får jeg aldri til. De blir så fort brune i tuppene og da gir jeg opp!

    Kjempe nydelig farge på tulipanene dine!

    Ha en fin kveld. Klem

    SvarSlet
  2. Jeg vidste slet ikke, at bregner er mormoragtige :-) - og din ser da heller ikke sådan ud i den flotte skjuler/potte. Den ville mormor aldrig have valgt!

    Jeg er elendig til stueplanter men kan da holde liv i sukkulenter, så det er, hvad der er i vores vindueskarm. Heldigvis kan jeg også vældig godt lide dem :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Jeg elsker bregner både ude og inde, men jeg kan ikke holde liv i dem indendøre. Dine tulipaner er så flotte og jeg kan nærmest høre dem knitre:-)
    Tusind tak for marieklokkerne og det smukke kort der kom med posten i dag.

    SvarSlet
  4. Hej Eva
    Den står rigtig fint din bregne, jeg fik en for nogle år siden, den holdt et par år, så var det sket med den. Men i haven går det bedre med bregnerne, så må jeg nyde dem der.
    Hvor er de fantastiske dine skønne tulipaner, og så er du så god til at arrangere dem og tage billeder af dem.
    Tak for synet.

    SvarSlet
  5. Jeg elsker tulipaner. Stueplanter det er ikke lige mig.

    SvarSlet
  6. Den er da imponerende flot din bregne.

    Tusind tak for studenterfrøene som nu er ankommet i god behold. :o)

    SvarSlet
  7. Tusind tak for frøene Eva, jeg så lige de var kommet i dag. (Ved ikke om de kom i går, for der fik vi ikke lige tømt postkassen.)
    Smuk Bregne du har der :-D Det er jo en af de planter jeg har en svaghed for, men jeg lykkedes ikke særlig godt med dem. Alt andet her gror som ukrudt ha ha.... men jeg forsøger alligevel, optimist som jeg er.
    Til dit spørgsmål vil jeg sige; Altså jeg vil nødig undvære min Hawaiiblomst.... men så er der mit Drageblodstræ som jeg så skamløst klippede totalt ned sidste år, og som igen står fin og frodig grøn......jo og min Ficus ginsing, der er så sød med de små fine grønne blade, og den sjove stamme.... ja og alle mine grønne Væddeløbere, som vokser uanset, hvad jeg gør ved dem.... og alle de andre... jeg kan ikke vælge, for jeg har ikke lyst til, at undvære nogle af dem. De er som rigtig gode venner, trofaste og "hænger ved" uanset, hvad jeg gør ved dem :-D
    Forårs hilsner fra Marianne.

    SvarSlet
  8. Bregner er en plante fra englene, alfernes og feernes rige. Jeg Eeeeeeelsker dem!

    Og din indendøres eksemplar af slagsen trives fint!

    De kan lide et dusch med forstøveren, ikke for meget sol og en masse ilt. Til gengæld renser de dine stues luft og gør den ekstra attraktiv. (For det er din virkelig i forvejen!!!)

    Tak for de lækre vbilleder. I love them! (As you know!!!)

    HÅber i øvrigt der stadig er fremgang hos din mor. Har selv lige været hos demenskoordinatoren sammen med min mor, der passer min far. (Tilbageholdt suk).

    Tror jeg tager sorte knitrende tulipaner og bregner med til hende når vi ses i næste uge. :D

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.