Have for en daler

Min søn spurgte en dag hvor meget en daler er. Sjovt ....For så kunne jeg jo sige at det var et gammelt udtryk for to rigsdaler. Oversat i værdi er jeg nødt til at vise denne forklaring, som jeg fandt på nettet: Den Skandinaviske Møntunion blev oprettet 1873. Dermed indførtes systemet med kroner og øre som møntenheder på basis af guldmøntfod (1 krone = 0,403 gram guld, eller 2.480 kr. = 1 kg guld) i Danmark. I Danmark erstattede kronen sølvmøntfoden rigsdaler, således at 2 kroner svarede til 1 rigsdaler. 

Man tror næsten ikke at man kan få noget for to kroner i dagens Danmark, men i Netto, har de lige nu frø til denne smukke blanding studenternellike - til den nette sum af 2 kroner.


Tak for støtten i konkurrencen, men jeg kan se
at jeg for længst er blevet overhalet i stemmer.
Men så har man da prøvet.

Rigtig god weekend.

Er lige kommet hjem fra Bilka, hvor havecenteret drog mig ud i
diverste staudekøb, og clematis, og frø, og jord og . ...Claus Dalby
har igen fristet mig. I må se tingene når de kommer lige nu er det ikke
værd at vise frem. ;)

Kommentarer

  1. Nu har du også en stemme fra mig - og den har du fortjent! Krydser fingre for dig :-)

    God weekend.

    SvarSlet
  2. Ja den konkurrence er ikke nem at vinde, det kunne jeg også se, da jeg kiggede ind. Det gælder bare om at få så mange som mulig til at stemme på sig. Så hvem har størst omgangskreds?
    Ja en daler, det er ikke alle, der kan huske sådan en, men vi er et par stykker på bloggene som kan :o)

    SvarSlet
  3. Ja lidt sjovt med den daler historie, da lærte jeg også noget. Jeg viste dog godt at en daler er lig med 2 kroner :o)
    Og går du i Lidl kan du købe frø til 2 og 5 kr, og udvalget er rimeligt!
    Go' week-end!

    SvarSlet
  4. Hej Eva.. Nu bor jeg lidt langt væk fra en bilka, men nu så jeg lige at du havde været en tur forbi. Kan du fortælle mig, hvilke planter (stauder, roser etc.) var der kommet fra Claus Dalby?

    God weekend! :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.