Vil du have drejeblomst?

Tak for jeres hilsner. Alle der har skrevet indtil nu skal nok få. 
Hvis jeg kan se at jeg kan grave flere op, skal jeg nok melde ud igen!


God havedag 
kærlig hilsen
Eva




Jeg sender gerne drejeblomster til Jer mine kære blogvennerOg tiden er god nu, da jeg skal tynde lidt ud i bestanden. Send en mail til mig på evigglade@hotmail.com, og de første 10, der gør det får denne skønne blomst i haven, allerede i år. Det eneste jeg gerne vil bede om er en frankeret kuvert. Jeg regner med at sende 3-5 planter til hver person.


DrejeblomstPhysostegia virginiana - blomstrer på fuldt drøn i haven nu. Den er fra 50 cm til 130 cm høj i min have, hvor jeg har ladet den brede sig flere steder. Det er skønt at få dette store flor - her hen i august.



Drejeblomst er en staude er breder sig hæftigt. Jeg plejer at luge lidt ud i dem i marts eller april hvor den er nem at hive op, og jeg plejer at tynde ud i beholdningen og lade de flotteste stå.

Den findes i flere farver, min er sart rosa. Den er dejlig nem. Og er du ude med saksen, når spiserne blomstrer af, kvitterer den flittigt med flere blomster længere nede af stilken. Dog er det flottest når dens spir - tårner sig op som de gør her. Et godt tidspunkt da den kommer lidt sent på sæsonen.




Kommentarer

  1. Gode billeder.
    Drejeblomsten er en smuk.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  2. Jeg købte 3 stk sidste år. Lyder godt den spreder sig så meget, den er bare så smuk.

    SvarSlet
  3. Hej Eva

    Hvor er den smuk, jeg vil meget gerne modtage denne skønne blomst :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  4. Hej Eva
    Hvor er den smuk og og utrolig fint "drejet" - den vil jeg rigtig gerne have i min have, så den vil jeg være super glad for at mod-tage !

    Jeg vil også lige benytte lejlig-heden til at sige dig tak for alle de MANGE FLOTTE billeder du har lagt her på bloggen, det er en ren fornøjelse at få lov at kigge med i. Super med gode turbeskrivelser/ turforslag det har givet mig god inspiration.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  5. Hej Eva.
    Jeg havde den for et par år siden i en lidt mørkere rosa farve. Den er så smuk... Mosegrisen synes desværre at den skulle spise dens rødder til middag :o(
    Jeg ville være lykkelig for at modtage et par af dine fine eksemplarer.
    Tak for dine super smukke billeder og dejlige indlæg.
    Mange hilsner fra Lise

    SvarSlet
  6. Hej Eva

    Jeg har sendt dig en mail :o)) Håber jeg er blandt de heldige :o)

    SvarSlet
  7. Hej Eva

    Den er bare så smuk og vil stå rigtigt flot sammen med nogle af de andre lyserøde stauder jeg har, bl.a. solhatten.

    Har sendt dig en mail...

    kh Ulla

    SvarSlet
  8. Ihh hvor den fin..
    Sikke dejlige billeder Eva :-)

    SvarSlet
  9. Hej Eva
    Jeg vil også meget gerne modtage den smukke blomst, så jeg har sendt dig en mail
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  10. Anonym3/10/2012

    Hej Eva jeg vil også meget gerne modtage denne smukke drejeblomst, har lige sendt en mail til dig
    KH
    Ayse

    SvarSlet
  11. Hej Eva.
    Ja de er smukke drejeblomsterne,og jeg må tilstå, at jeg har været ved at overveje, hvorvidt den skal overleve her. Den breder sig jo fuldstændig utroligt. Men måske har jeg bare været heldig, at den ikke er blevest spist her hos mig.Måske fordi jeg har den i et bed inde i gårdhaven. Jeg vil da prøve din metode, og se at få rykket nogen op her i foråret.Ha en dejlig blæsevejrsdag. Charlotte.

    SvarSlet
  12. Rigtig smuk. Jeg tror jeg vil prøve at sende dig en mail

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.