Den gamle have

Tivoli har altid været en inspirationskilde og glædeskilde, hvad angår flotte blomster.
I år var ingen undtagelse. Manden tog mig ind i den gamle have, og vi endte med at nyde blomsterne mere end forlystelserne. Det var en skøn sommeraften. De kan noget - de gode gartnere i den gamle have.

Tak for jeres mange søde hilsner i forrige indlæg.


Hvad hedder den mørke høje bordeaufarvede blomst øverst til højre i denne collage?


Jeg elsker den, men den er lidt vild. Måske - lidt for vild i farven?

Helenium og de flotte bladformer så forrygende godt ud i aftensolens varme lys.

Det ligner en geranium, men så alligevel ikke vel?

En frynset stokrose i sart rosa. Meget køn, men den har jeg da vist aldrig set før. Kender I den?

Kommentarer

  1. Hej Eva.Sikke da nogle dejlige billeder fra den gamle have.Har selv været der to gange i år.Og jeg har også lavet indlæg derfra.Men det er sjovt at se at der hele tiden kommer nye blomster til.Den er så flot,den snoede pileflet.Det ville ikke være så tosset at have sådan en.
    Godnat herfra Jette

    SvarSlet
  2. Sikke smukke billeder fra den gamle have - hvis ikke du havde skrevet at billederne var derfra havde jeg ikke tænkt over det. Måske fordi det er svært at opleve den side af Tivoli for alvor når børnene er i forlystelsesalderen........ :o)
    Jeg kan desværre ikke lige hjælpe med plantenavne, men smukke er de og du har ret i at Astilben er fantastisk, men måske lidt svær at have med at gøre farvemæssigt. Kunne dog godt se den sat sammen med noget limefarvet.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  3. Det er vel nok fine billeder fra Tivoli, hvordan kan man andet - end at få lyst til en Tivoli tur.

    SvarSlet
  4. Tak for turen blandt de smukke blomster i Tivoli, det er meget bedre end forlystelserne.
    Har desværre ingen bud på blomsterne.

    SvarSlet
  5. Tak for de smukke billeder - du har en særlig gave i evnen til at se smukke motiver i billeder - det er en fornøjelse hver gang !

    SvarSlet
  6. Kan du SÅ komme i gang med den postkortproduktion!!!

    :D

    SvarSlet
  7. PS. jeg har faktisk altid nydt blomsterne mere end forlystelserne. Selv som ung.

    Jeg fik mit første kys i "Baljerne" og så tog jeg fyren med over til blomsterhaven. Jeg var 14 og nykonfirmeret. Han sagde aldrig noget, men han har nok undret sig.

    JA, de pink vidundere siger da virkelig KAPOW

    SvarSlet
  8. Hej Eva. Det var godt nok nogle inspirerende billeder. Der er meget flot i den gamle have, jeg tror også, at gartnerne er nogle dygtige folk. Alting passer så fint sammen og så er det også frodigt!

    SvarSlet
  9. Uhh, jeg må i Tivoli til sommer - enig med den lilla plante er en booster i haven....

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.