Se arkitektens hjem: Huset i Hune

Claus Bonderup og Anne Just skabte sammen et unikt sted, som haveelskere, arkitekter og andet godtfolk gerne rejser til Hune for at se. Hver sommer åbnes der i haven, og det er vi mange der sikkert allerede har oplevet. Jeg har skrevet om vores besøg før lige her!

Svigermor og sønnike med fingrene i bassinet ved det smukke hus,
som har Hedera Arborescens voksende på facaden.

Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen at at møde Anne Just, men føler dog alligevel at hun har sat et mærke på min sjæl med sin smittende haveglæde og dejlige kunstneriske åre. Der er ingen tvivl om at Anne har ændret mange danskeres syn på haven, og været med til at give de danske haveejeres fantasi et spark af de gode. Jeg føler mig inspireret af Annes kunst og havekunst.

Nogle her på bloggen har måske ikke nået det, men så har I noget til gode. En af de helt store haveoplevelser endda. Læs mere om havens åbningstider på http://annejust.dk/

Jeg har en masse billeder du kan se fra stedet her på Flickr - hvis du har lyst til at kigge med.

Se arkitektens hjem: Claus Bonderup
og huset og haven i Hune på DR
Vil du se den dejlige udsendelse på DR - om Claus Bonderup og huset i Hune kig med her:
http://www.dr.dk/tv/se/arkitektens-hjem/arkitektens-hjem-claus-bonderup-3-8#!/

Se udsendelsen direkte på SE TV på DR online, hvor Eva Harlou har besøgt arkitekten Claus Bonderup.

Kommentarer

  1. Jeg er vild med serien Arkitektens hjem og har set afsnittet om Huset og haven i Hune et par gange. Det er en fantastisk have Anne Just skabte og huset og haven kompletterer hinanden så flot.
    Selvom jeg selv har mange billeder derfra så nød jeg at kikke på dine på Flikr:o)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have for din hilsen Lisbeth. Vi er rørende enige, selvom jeg jo har set stedet nyder jeg også når I andre viser jeres billeder derfra. Vil så gerne derop til sommer. ;)

    SvarSlet
  3. Tak for kikket jeg selv er vild med at komme til Haven i Hune...mindst en gang på året skal jeg derop.
    Du kan se mere på fb under Haven i Hune.....der er masser af dejlige oplevelser...og god inspiration derfra.
    Hilsen Grethe

    SvarSlet
  4. Jeg elsker haven i Hune..:-)
    Nu bor jeg jo ikke så langt væk fra Hune, så har besøgt det nogen gange både forår og efterår.
    Juli 2008 fyldte jeg 60 år og inviterede mine døtre på lagkage i haven i Hune.
    Her hilste jeg på og fik en snak med Anne som selv fyldte 60 år nogen dage senere.
    Men da var hun meget syg og døde et halvt år efter...:-(
    Jeg har hendes bog "Mit liv i ord og billeder" som hun skrev det efterår inden hun døde i 2009. Den er værd at læse.
    Programmet med hendes mand var helt rørende og alt stod som da Anne fremdeles var der.Jeg lagde mærke til at han det meste af tiden sagde vi, som om hun var lige ved siden af.
    Tak for at du lavede dette indlæg.:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.