Fejllevering og tulipanskønheder



Jeg har buketter inde i huset, med skrigrøde tulipaner og gule - som IKKE er inviteret. De får IKKE lov at blive i haven. Min have er fyldt af tulipaner, og nogle steder er der nu bede der er blandet, hvor det skulle have være samme tulipan i hele bedet, men så er den sidste pose nogle helt andre tulipaner. De lever IKKE op til fruens smag! Havde det så i det mindste været i nogle farver som kunne blende ind i bedenes øvrige farver, var det nok gået endda.

Men næste år må Bilka leve HELT uden mig. Flere af tulipanerne er nærmest halv størrelse af, hvad de plejer - og 1/5 af dem er forkerte i farven. Det holder ikke! Det er hårdt arbejde at lægge alle de løg, og når der er så mange som er forkerte, og nogle af de andre iøvrigt er nogle skravl. Så er det på tide at kigge andre steder hen, når der skal købes ind.

Har du et tulipantip?
Har tidligere fået løg fra bloembollen.nl. Har du været tilfredse med dine tulipaner i år, - både størrelsesmæssigt og sortsmæssigt, må du meget gerne lægge en hilsen, med hvor du har handlet ind. 


Curly Sue, som jeg har fast i haven hvert år. Den er sød med den frynsede kant.



Kommentarer

  1. Hej Eva.
    Der er altså ikke noget værre end det du beskriver...øv. Jeg har handlet nu mange gange hos eurobulb.nl, efter anbefaling oprindeligt fra Haven. Jeg har oplevet en fejlevering, som som straks blev korrigeret og så husker jeg faktisk fornemmelsen fra det første år, hvor alle løg endte i en blomst, det var for mig en ny fornemmeselse ;) Jeg har også købt vintergækkeløg derfra, med stor succes og der er jo svært at få til at lykkes. Men altså, det er er jo en netbutik, det er i Holland og vi burde handle lokalt, det går i mod mine egne principper, men, jo de har klart min anbefaling.
    Skønne billeder, i øvrigt :) Kh Anne Mette

    SvarSlet
  2. vil bare lige sige det er utrolig smukt med den blå baggrundsfarve. Jeg er spændt på at høre tulipanløg anbefalinge. Vi plejer også at købe i Bilka, en gang har jeg shoppet her http://blomsterliv.dk/

    SvarSlet
  3. Hej,
    jeg har købt hos froetorvet.dk og de har altså været rigtige allesammen - og jeg har også været heldig at kunne gøre nogle gode køb til gode priser.
    Hilsen Tina

    SvarSlet
  4. Hov, tror faktisk lige jeg vil anbefale denne pakke, som jeg købte og fyldte i en stor krukke: http://www.froetorvet.dk/product/tulipa-gesneriana-dobbelt-sen-up-pink-tulipanloeg-18-loeg-1822/
    De har stået og blomstret overdådigt og er lige nu ved at afblomstre - men de er ENDNU smukkere i virkeligheden end på billedet. Og så synes jeg faktisk 48 kr. er billigt for 15 løg.
    Hilsen Tina

    SvarSlet
  5. Hej Eva
    Du har godt nok været ligeså uheldig som mig, jeg har også købt løg i Bilka. De farve afstemte pakker fra Hr Dalby..og jeg har fået Nettogule tulipaner med en rød stribe i den ene af pakkerne.
    Nu er det sådan at både gule og røde tulipaner ikke overlever i min have og jeg har gravet adskillige op. De her er så også allerede røget op inden de nåede at springe ud. Ærgelsen var stor og som du skriver så er det et stort arbejde at lægge løgene.
    Jeg følger lige med i hvad andre kan anbefale af gode steder at handle, for jeg er også færdig med Bilka.
    Rigtig god pinse til dig:)
    Kh Linda fra Casa Asti

    SvarSlet
  6. Jeg har aldri opplevd å få annet enn det jeg har bestilt/kjøpt hverken i butikken lokalt eller på nettet. Har bestilt fra flere plasser både i Sverige og Nederland. Er helt enig med deg at det er helt forkastelig at innholdet ikke stemmer med etiketten. Det er en ganske stor jobb å sette ned 100 vis av løker og når det da blir feil kan man jo gråte. Når det gjelder størrelsen er jo den betinget av kvaliteten på løken. Det er vel dårlige og gode år i tulipanproduksjonen også. Det som er verst med det i butikk er vel at det kan ha vært lagret lenge i ugunstig temperatur, ikke bra. Ønsker deg lykke til med letingen etter ny tulipanleverandør.

    SvarSlet
  7. Jeg har fået tulipaner fra Tulipanmanden fra Fyn - de blomstrede alle sammen og i den farve de skulle ha'.
    http://dansketulipaner.dk/tulipanmanden/

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.