En tanke går til Anne Just

Glæder mig til lupinerne, som altid ligger disse mit hjerte meget nært, da jeg har plukket buketter af netop lupiner i sæsonen i alle de år, jeg nærmest kan huske. Sidste år fik jeg denne skønhed, blå og hvid, som jeg såede fra frø. Skønt at have flere blå nuancer i haven. I år vil jeg se om ikke jeg kan finde nogle nye farver. Måske kan jeg få plads til et par stykker i de nye bede, som jeg er ved at grave ud? 

Æret være dit minde   Anne Just!  

Når jeg tænker på lupiner, kommer jeg ofte til at tænke på Anne Just, som i bogen om de blå blomster, beskrev hvorledes hun fik nogle flotte anderledes farver, ved at tilbyde haveejerne en flaske rødvin i bytte. Genial dame! Anne gik desværre bort for 5 år siden idag. 


Frø, som jeg høstede forrige år, kom flittigt og nu har jeg den tofarvede blå lupin i haven.
Det er nemt og billigt, og endnu en dejlig oplevelse, når tingene gerne vil lykkes!
Se hvad jeg tidligere har delt på bloggen om Anne Just - lige her!






Kommentarer

  1. et dejligt minde Eva. det er bare det at lupiner helst skal stå mit i en anden plante da de bliver pillede forneden. fortsat god aften k h. Grethe

    SvarSlet
  2. Smukke lupiner, så i går at de er begyndt at komme frem her! Sidste år besøgte jeg Anne Justs have, og er så taknemmelig for at jeg kan få opleve den. Det var mit første "havebesøg" ved jeg tager turen derop igen i år! Også skønne billeder du har vis af haven, tak for gensynet!

    SvarSlet
  3. Smuk lupin, dem er jeg også glade for og har sået flere gange. Anne Justs have lever heldigvis videre, men det er et stort tab for vores haveverden at hun gik alt for tidlig bort. Jeg har oplevet hendes have 2 gange, og vender helt sikkert tilbage, når jeg engang kommer på de kanter igen.

    SvarSlet
  4. Smukke lupiner i fint samspil med skærmplanter, det kommer til at virke eventyrlig / romantisk, helt i Anne Justs ånd :-)

    SvarSlet
  5. Kære Eva.

    En genial plantekombination og et meget smukt billede.
    Ja, æret være Anne Justs minde.

    Knus

    SvarSlet
  6. Godaften Eva.Har selv flere bøger af Anne Just.............og fulgte hendes udsendelser fra hendes dejlige have.
    Skal faktisk besøge haven til maj når jeg skal til Nordjylland og besøge flere af de åbne haver.God aften knus Jette

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.