Forår lige om lidt

Jeg glæder mig til at se mine tulipaner blomstre i haven i år. Der er nemlig lagt nogle nye sorter, og nogle af forårets løgblomster i vores have kommer helt fra Holland. Det kan jeg takke Karsten for, - for han var så sød at  fortælle om løgleverandøren Fluwel. De leverede nogle meget flotte og sunde løg. Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg har den fornøjelse at købe løg.

Det bliver så spændende. Håber ikke musen, som huserer i vores have, når at guffe dem alle, - for den er igang derude. Heldigvis er der lagt RIGELIGT.


Glæder mig også til at se om mine lupiner kommer igen - nogle af de gamle sorter jeg havde, døde sidste år.
De klarede ikke heden. Jeg er bange for at de ikke kommer igen. Men så er det måske tid til at prøve noget andet?
Det er jo også en af glæderne ved haven, at det aldrig er HELT det samme.


Kommentarer

  1. Kære Eva.

    Så er det kun 6 dage tilbage:o) <3 Men de kan da også gå hen og blive lidt lange, når man glæder sig til en bogudgivelse.

    Håber at havemusen har efterladt en masse dejlige løgvækster til hende, som har sørget for vinterfoder til den. Jeg ved jo, at løgsæsonen er din primetime, søde.

    Ja, lupiner kan desværre godt være lidt kortlivede, men det er heldigvis nemt at frøså nye.

    Ønsker dig og dine en rigtig smuk weekend.......var der nogen, der talte om sne?

    Knus og kærlige tanker og ingen solformørkelse her......æv:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. kæreste Jytte.
      Tak for din søde støttende hilsen. Du ved vist godt at jeg er ved at dø af spænding, over de fine tulipaner. Og alle de nye løg jeg lagde i jorden i november. Det bliver en fest, det er der ingen tvivl om.
      Her er ingen sne, men regn, - Albert og jeg har gået tur i regnvejret tidligt imorges og det var faktisk skønt.
      Nu venter jeg bare på at terrassen tørrer ordentligt, så jeg kan hygge lidt derude. Har nemlig malet den forleden, og den er ikke helt 'hærdet til' endnu. Så lige om lidt bliver der atter fint derude med potter og blomster. Juuuubiiiii - FORÅRET KOMMER!

      Kæmpe knus fra mig til dig og John og Emma
      Bogen er på vej til dig i posten.Tak igen sødeste Tante Grøn - fordi du ville være med i den. :)

      knus
      Eva

      Slet
  2. Kære Eva jeg glæder mig til din bog. Jeg skal helt sikker investere i den. Spændende med løgene fra Holland, håber det bliver et festfyrværkeri hos dig. God weekend kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Det er jeg så glad for at høre. Løgene er jeg også dødhamrende spændt på. Det er helt sikkert at de vil blive nydt i fulde drag, når de viser deres kønne ansigter, de små løgpus. ;)

      God weekend til dig Tina, nu vil jeg løbe ud og lave en krans. ;)

      Knus
      Eva

      Slet
  3. Vilken underbar bukett du har där tulpanen är det en ny sort. Så vacker står nu på vill ha listan. Den där 4benta musen den älskar mina lökar också Har testat med att ha på blodmjöl i år få se om det kan hjälpa.
    Önskar dig en fin och skön vår
    Kram Meta

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.