Nu sker miraklet snart i bedene


Løg er min helt store favorit i forårshaven.

Jeg har naturligvis ingen egentlige mirakler, men hentyder selvfølgelig til den store løgblomstring, som foregår i staudebedene her i haven fra nu af og de næste mange uger frem. Hvert år tror man man kan forestille sig hvordan det bliver, men det overrasker år for år.

Jeg elsker at se nogle få faste, men også gerne nogle nye sorter tulipaner hvert år.

I år er ingen undtagelse. Jeg har lagt så mange nye, og ovenikøbet andre farver end mine normale, så det er et vildt sats. Håber ikke jeg bliver for spraglet. 

Men det vil de næste mange uger vise. Og skulle det gå hen og ske at det bliver lidt for vildt med farverne, så ryger de bare op og ind i huset i buketter. Så føler man sig først rigtig rig.



Fortsat god søndag aften 

Kærligste havehilsner
Eva






Kommentarer

  1. Kære Eva Det bliver en fest ;-) og det bedste er. Vi er alle invitereret. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja... har lige været ude og kigge. Hold fast hvor det gror så det knager Tina 💚

      Slet
  2. Jeg kan se at det bliver et gigantisk syn....glæder mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg da på :) Sussi - God aften til dig

      knus
      Eva

      Slet
  3. Det är så vackert med mycket lökväxter. skulle vilja ha massor men jag har en ovän som kallas sork här hos mig han saboterar alla mina planteringar. såå här är det fattigt med lökar.
    Helt underbart att få njuta av dina plantering
    Ha det gott i veckan
    kram Meta

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Meta
      Det er bare irriterende - øv. Håber du alligevel får lidt løkblommor at se.
      Kram
      Eva

      Slet
  4. Det kommer helt sikkert til at se godt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Esther
      Nogle af løgene er købt i Holland, så jeg er da lidt spændt på at se om de alle er røde ;)

      knus
      Eva

      Slet
  5. Sikke en blomsterrigdom - det bliver da helt fantastisk når de springer ud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I år har jeg jo købt den du anbefalede, og det bliver sikkert det helt store clou - Belle Epoque bliver ballets dronning.
      knus
      Eva

      Slet
    2. Den er SÅ fantastisk - det glæder jeg mig til at se. Knus

      Slet
  6. For en vårfest som er i emning hos deg!! Tudelidei så vakkert!! :) Ser at jeg må plante enda tettere med løkblomster :) Ha en finfin uke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak il lige måde Mette
      klem her fra mig
      God uke til dere 💚

      Slet
  7. Fina vår bilder! Här blir man på gott humör. Allt gott Mari

    SvarSlet
    Svar
    1. Tack så mycket - vår måste väre den bäste tid - glad du titade ind
      God weekend

      Bästa hälsningar
      Eva

      Slet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.