Det smukkeste træ i haven...lige nu

Er uden tvivl piletræet.

Jeg kviede mig i foråret, da det skulle beskæres, men nu er jeg så glad for at jeg vovede skindet. Jeg har fået det japanske look, som jeg så gerne ville have. Det er så smukt lige nu. Og foruden at være kønt i sig selv, dækker træets grønne krone også for synet af naboens tagspids. Det kender I sikkert fra jeres egen have - ikke?
Vi bor forholdsvist lavt, og det kan derfor være en udfordring at få omgivelserne til at se pæne ud. Og trækroner er jo hyggelige. De er i den grad med til at give en følelse af at "verden består", - og intime haver, med flotte træer - er bare sjovere end haver uden nogle træer.
Jeg følte det lidt som om vi havde købt en kolonihave - da vi først flyttede ind. De tidligere ejere havde ryddet hele grunden, på nær et par små æbletræer.

Har du et yndlingstræ i haven? Eller måske flere?

Kommentarer

  1. Det er bestemt et meget smukt og harmonisk piletræ du har, kan godt forstå du er glad for det.

    Mit yndlingstræ et en japansk kirsebær som står lige ud for stuevinduet, - også med hængende grene. Her bor mejser og der fordres året rundt, der er altid noget at kigge på og følge med i.

    Ha' en dejlig dag :o)

    SvarSlet
  2. hmmm... jeg er vist kommet for tidligt op, det kniber med stavningen, håber du forstår budskabet... ;o)

    SvarSlet
  3. Sååå vackert du har det i din trädgård!!! Trädet är fantastiskt. Jag vet inte om jag har något riktigt favoritträd hos mig. Många är så gamla och stora och inte riktigt några trädgårdsträd egentligen. Nu längtar jag ut till trädgården. Det var längesedan jag hade tid och möjlighet att gå ut.

    Tack för härliga bilder!!!
    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Ja det er godt nok et smukt træ....og ikke mindst i en meget smuk have. Det hele strutter af kærlighed :o)
    Kh

    SvarSlet
  5. Vil du være sød at skrive hvad er det for nogle roser du har i din have?

    SvarSlet
  6. Hej Kristina.
    Det er Rose de Rescht der er i blomst i dette bed lige nu. Der er så mange blomster, - mange flere end der plejer, da jeg har fulgt Claus Dalbys råd om at binde rosengrenene ned i vandret stilling i foråret. Det er noget der virker, og det skal jeg gøre på ALLE mine roser næste år. Jeg fandt lige linket til hvordan det gøres:
    Se evt hvordan på Claus Dalbys skønne blog:
    http://www.clausdalby.dk/2011/04/video-d-16-april-2011_16.html

    SvarSlet
  7. Hej, ved du hvilket sort dit piletræ er?:)

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.