Sneak peak i Paradis - Orangeriet i Gisselfeld

Jeg har skrevet om dette eventyrlige sted før. Men har du endnu ikke set Gisselfeld Paradehus, må du lige have et sneak peak - ind i Paradis...







Det er skabt - eller måske skulle man sige genskabt af Stig Lauritsen og Greg Kobett, der har sørget for at det smukke gamle orangeri blev restaureret - og nu rigtigt kommer til sin ret. Orangeriet er originalt, men det trængte til en gevaldig kærlig hånd, - da Stig og Greg faldt for stedet.

Nu er det flottere end nogensinde. Jeg kan kun opfordre dig til at besøge stedet. Jeg var der selv sidst i september, men vil gerne derned igen inden jul.



Bevares - jeg misser ikke julemarkedet på Gisselfeld. Det er OBLIGATORISK - og er landets smukkeste. Men da det er så godt besøgt til jul, vil jeg faktisk anbefale dig, som godt kan lide at gå rundt og rigtigt nyde stedet at komme lidt før - kom gerne også til jul.

Køreturen til Rønnede og videre til Gisselfeld byder på nogle meget smukke gamle træer, og man mærker tydeligt historiens vingesus! Meget specielt. Jeg tror ikke jeg har set så flotte gamle træer - i landskabet - nogle andre steder på Sjælland. Husk også Isabella Smiths skønne butik, - som man hver gang falder i svime over. Her kan I få flotte ting til hjemmet og gaver - samt tøj i skønne mærker.

Kommentarer

  1. Otroligt fint!!! Lika fint som ditt tidigare inlägg om Gisselfeld orangeri!!

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvarSlet
  2. Smukke, smukke billeder - og hvor er det dog et charmerende sted. Det må jeg huske, hvis jeg kommer på de kanter :-)

    SvarSlet
  3. Rigtig gode billeder.
    Hvor er der smuk.
    Tak for rundvisningen.

    SvarSlet
  4. Jeg har, som du ved det, allerede lagt mærke til dit tidligere indlæg om Gisselfeld og lagde det på min nye "husketavle" Pinterest. Det ser bare så skønt ud - så mange smukke detaljer at se på - det vil jeg se en dag! Jeg kan forstå på dig at det er mildt vanedannende :o)

    SvarSlet
  5. Så ses vi måske i Paradehuset til jul :)

    SvarSlet
  6. Åhhh Eva, jeg kan godt se at, jeg bare må derned. Jeg har luret på det før :-)
    Rigtig god weekend
    Gro

    SvarSlet
  7. jeg er så heldig, at jeg har været i paradiset og jeg skal helt sikkert på besøg igen!

    Tak for koordinattippet om ramsløgene.

    Ha´en god lørdag
    Birgitte

    SvarSlet
  8. Jeg ærger mig igen over at vi ikke vendte bilen i den retning, da vi var på de kanter. Smukke billeder fra et smukt sted.

    SvarSlet
  9. Der ser godt nok skønt ud i Paradehuset. Det har også været på min ønskeliste over dejlige steder længe, men nu er jeg da lidt mere fristet :-)
    Hvor sjovt at vi begge skal have Alchymister til næste år. Jeg er så spændt på at se dem i blomst, for jeg har kun set Dalby-haven i august.
    Og yeps, jeg har husket at klippe cotoneasteren over udadvendte knopper.
    Rigtig god weekend til dig også, Eva :-)

    SvarSlet
  10. Vilka vackra miljöer. Ett helt underbart paradis. Älskar allt i. Krukorna, färgerna, de vilsamma arrangemangen och lugnet. Tack för att du visar bilder därifrån!!! Mycket inspirerande.

    Kram, kram
    Charlotte

    SvarSlet
  11. Jeg har også været i det paradis for nogle år siden og parken udenfor er heller ikke at kimse af. Jeg må vist snart derned igen
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  12. Det er vist et sted, jeg MÅ besøge !!! Tak for kigget

    SvarSlet
  13. For et fantastisk flott sted!
    Skjønner godt du har lyst til å besøke det snart, jeg kunne tenke meg et besøk, ja :)

    SvarSlet
  14. Det gad jeg godt. Julemarked på Gisselfeld, men da det næppe er mcvejr på det tidspunkt - og det er alt for omstændeligt at komme dertil med det offentlige, må jeg vist nøjes med at tænke på, at jeg godt gad *G*

    SvarSlet
  15. Svar på fråga: Himmelsblomman har rotknölar, ungefär som dahlian. Tror inte allt det säljs knölar, men den går fort att dra upp från frö, så jag vet egentligen inte, om det är lönt att spara knölarna. Det är första året jag har den, så vi får väl se, om den kommer igång snabbare och blir större när jag planterar knölarna till våren.

    Ha det gott!
    /Rbuen

    SvarSlet
  16. Tusinde tak for jeres søde hilsner. Det er så skønt, at kunne inspirere andre. Og er der noget de to herrer på Gisselfeld Paradehus kan - er det lige dét! ;)
    Jeg er blot glad for at få lov at vise det frem. Det skal opleves - for det er endnu smukkere i virkeligheden.

    SvarSlet
  17. Det vækker minder det sted for jeg har kommet der siden barn...Stig som nu er tilknyttet stedet er en fantastisk inspirende mand med god stil.så de billeder blev jeg meget opmuntret af at se.
    TAKKER....
    mvh. GP

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.